mandag 23. mai 2016

Stor forbedring og ny utfordring

Hei
Ny utfordring, som taes på strak arm, men en gang. Jeg har fått i oppgave å jobbe med taktil-sansen (?), altså den prosessen som oppstår når en kroppsdel utfører en handling og så sende et signal til hjernen om det.... eller noe liknende. I mitt tilfelle gjelder det spesifikt ankelen, ja, den opererte som jeg til stadighet maser om og tenker på. Skulle nesten tro hele livet mitt dreide seg om den, men så ille er det ikke blitt.
Foten gjør ikke så vondt lengre, jeg bryter en del mentale sperrer både på trening og ellers i hverdagen. Men nå skal jeg bryte enda mer, nå skal jeg på en måte ignorere eller godta det jeg opplever når jeg er ute å gå, eller inne å går, spesielt i trapper og oppoverbakker. Da er ikke ankelen min helt med på det som skjer, men fysioen min sier jeg skal få farten opp, og bruke foten mest mulig normalt til tross for rare opplevelser fra leddet...
Greit det du...... da er det jo bare å slå av pcen og komme seg ut i terrenget igjen da, det er jo der en best mulig kan trene akkurat dette.
Jeg har prioritert styrketrening en stund nå, siden jeg var så svak, og nå har det gitt bra resultater, så dette ser jeg ingen grunn til å slutte med noensinne. Men nå skal det kombineres med tur i terrenget, og dette gleder jeg meg plutselig til. Rart hvordan en kan endre fokus når en får beskjed om akkurat det...
Da stikker jeg ut på tur, og som dere vet, aldri sur.

må bare huske å ta med den der sansen eg skulle jobbe med.....
Klem fra Marianne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar