torsdag 10. oktober 2019

PROSJEKT MEG SELV: Å leve ut drømmer og ønsker

Hei.

Å realisere mine drømmer og oppnå det jeg ønsker meg var noe jeg begynte å få til for noen år siden. Det hele startet med drømmen om å få lov å bli kursleder for Grete Roede. Den drømmen hadde jeg for mange år siden, da jeg var sterkt overvektig selv og deltager på kurs. 
Jeg både så og forstod at det å støtte å hjelpe andre mennesker i livstilsendring er noe som betyr enormt mye for meg. Jeg fikk veldig god hjelp selv, fra min kursleder Linda. Som svært overvektig dame, kunne jeg jo ikke bli kursleder før jeg hadde nådd mitt mål, og da ble motivasjonen for å komme i mål enda sterkere. Jeg hadde liten tro på meg selv, men det hadde ikke Linda, så da smittet hennes tro over på meg. 
 Og nå er jeg så heldig at jeg faktisk får lov å jobbe sammen med denne damen som støttet meg i min endring, og det er mer enn jeg noengang kunne tillatt meg selv å drømme om.
TAKK LINDA .

Det er lite hjelp i det lange løp med andres tro på meg, dersom jeg ikke har tro på meg selv. Etter et "helt liv" med litt for dårlig tro på meg selv, hjelpe det lite å bare styrke TROEN, jeg må vite. Jeg må GJØRE det jeg gjør for å vite at jeg kan, jeg må se det, føle det og høre det. Jeg må liksom rope det ut til speilbildet mitt. Dette synes jeg er viktig å gjøre, og ikke fordi jeg skal være så mye bedre enn alle andre. Det er uansett ikke mulig eller målbart å være det, og ikke spesielt interessant for meg. Men det er nødvendig å gi meg selv positive tilbakemeldinger, på samme måte som jeg før i livet gav med selv negative tilbakemeldinger og kritikk
Nå har jeg startet "et nytt liv" med sunnere, sprekere og lettere kropp, ny og og i tillegg startet på en ny og spennende utdannelse. Dersom jeg nå IKKE skulle ha noen tro på meg selv, kan jeg like godt gi opp med en gang. Jeg tenker jeg ikke er typen som gir opp noe jeg virkelig vil og ønsker meg. SÅ nå øves det og trenes det på alle mulige måter. Både på løpeturer og i lesestunder, i menneskemøter forteller jeg meg selv at jeg KAN, at jeg er GOD og at jeg er verdifull for meg selv og de rundt meg. Dette funker, for det gir meg veldig god indre ro. 

 Takk for at du tok deg til til å lese, husk at du er GOD du også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar