søndag 2. september 2018

Halvmaraton, uten meg

HEI.
I dag var dagen for halvmaraton på #knarvikmila. Og jeg har som sagt trent i hele år for å kunne delta i dette løpet, men for en mnd siden skadet jeg menisken min og er ikke bli bra igjen ennå. Dermed ikke noe løping. Jeg var lenge lei meg og temmelig sur for dette. Og vurderte å gjennomføre likevel, til tross for at foten ikke skal belastes noe særlig nå. Hver gang smertenovået var til å leve med i kneet, tenkte jeg at NÅ KAN JEG SIKKERT LØPE.... Men det skal veldig lite til før smertene er store og jeg må ise ned kneet pga hevelse. Så da kan jeg bare være så sur jeg bare vil, det hjelper lite. Siden det er kjedelig å furte og surmule, gjør jeg ikke det særlig lenge. Og i dag var jeg tilstede da startskuddet, føltes det helt greit og veldig fjern at jeg i det hele tatt hadde planer om å være med. Og da jeg studerte deltagerne i løpet, innså jeg at det er stor forskjell på en halvmaratonløper og en halvmaratonløper..... Men løpet er for alle, og det er supert. 
Smertene har talt og det har ikke vært i mine drømmer egentlig å løpe med en sånn skade. Om jeg i det hele tatt kommer til å løpe igjen, vil tiden vise. Kneet skal få den tiden det trenger til å bli bra. Og hvis løpelysten overmanner meg igjen, er jo det gode greier


Men jeg har noe på hjertet når det gjelder arrangementet KNARVIK MILA, så er jeg utrolig imponert og stolt av å få være med på dette denne helgen. Jeg har deltatt på messen, for Grete Roede, og fått møte utrolig mange flotte mennesker og snakket om Roede-metoden. (sunn livsstil, energi og overskudd)
Dette er så gøy, folk er så positive og åpne om hvordan de løser utfordringen med å leve sunt og balansert. Så dersom det blir slik at jeg kanskje ikke er noen deltager på løping, ønsker jeg av hele mitt hjerte å være en bidragsyter, en i heiagjengen til alle de som stiller til start, men startnummer på brystet og ønsker å yte sitt beste.
Det er så supert at både barn unge og eldre er med og jeg hyller arrangør som gjør dette så folkelig og tilgjengelig for alle!!
TUSEN TAKK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar