tirsdag 7. januar 2020

Godt nytt år :)

Hei
God nytt år.
Det var fint å få "lukket" 2019, og med det et helt tiår i livet.
 Det har vært et ti-år med uendelig mange store sterke hendelser, endringer og utfordringer.
Når en føler for å "lukke" hendelser og opplevelser og alle følelser rundt på den måten jeg mener er viktig, kjenner jeg at jeg på mange måter må innom det som var vondt og trist enda en gang.
Jeg må tillate at dette skjer slik at jeg kan slippe taket.
Og det er godt når alt kjennes litt lettere. Jeg trenger jo ikke fokuser på alle gode opplevelser og følelser, for de skal verken lukkes eller slippes taket i, de skal bare få utvikle seg og blomstre.

Så i dette innlegget velger jeg å ikke liste opp alt jeg lukker og slipper taket i. Eneste jeg kan si er at det funker når jeg nå virkelig mener det og ønsker å ikke lengre bruke de samme tankemønstre og strategier som jeg alltid har brukt når livet stormer rundt meg og det krever i overkant mye av meg.
Jeg har tenkt en del på hva jeg vil bruke denne bloggen til videre. Jeg kan jo ikke holde på å skrive om det samme hele tiden. Jeg har brukt en del år på å skrive om opp og ned turer rundt livstilendring og vektnedgang. Om dårlig selvbilde og om mestring. om trening og trivsel i live. Og jeg er ikke ferdig med å leve sunt og holde meg i form, men jeg føler her og nå at disse temaene er litt ferdig skrevet for tiden. Det er annet jeg trenger å sette lys på, både her og i livet.
Det er godt for meg å kunne "lukke" og avslutte den kampen jeg har kjempet i omtrent 30 år av mitt 43 år lange liv. Jeg har tatt til meg nye sunnere varer som jeg kan leve med, som gir meg mer glede og kvalitet på livet den de gamle vanene mine. SÅ jeg vet hva jeg vil velge i alle situasjoner. Jeg har fått sånn noenlunde kontroll på min overspisingslidelse, og kommet til bunns til årsakene til denne trangen til å stappe i meg ukontrollert og mye.
 Det var mye arbeid og veldig vanskelig å finne ut av hvem jeg er, og hva jeg velger å være. Men nå er jeg på rett vei. KNALLBRA!

Klem fra Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar