lørdag 12. desember 2020

Hva får meg til å løpe til alle døgnets tider?

Hva er det som får meg til å ta en løpetur tidlig på morgenen, eller seint en lørdagskveld?
Jeg stilte meg dette spørsmålet i går kveld (lørdag) da jeg innså at nå er jeg ute og løper i stedet for å ligge på sofaen etter middag og spise sjokolade. Jeg vil forresten ikke ligge på sofaen å spise sjokolade da, det hører fortiden til. 
I går ble det ikke prioritert å løpe. Lørdager generelt kan være litt travle, for det er så mye som skal ordnes på en lørdag. i tillegg er det jo jul snart og dermed litt ekstra som skal fikses. Men så løp jeg likevel da, når kvelden kom og sofaen forble tom. 

Det gull å kjenne på overskuddet og behovet for å ta den ekstra treningsturen. 
Det er slik det oppleves å ha endret mønster. 
Slik som i går. Det ble ikke lange løpeturen på denne lørdagskvelden, for jeg hadde tatt på litt for lite klær og kjente at jeg begynte å fryse til tross for at jeg var svett og varm, he he, rar beskrivelse. 
Det er liksom blitt en forventning jeg skal leve opp til også. Jeg hører den i blant, sånne litt humoristiske kommentarer som " ja du er jo oppe kl 5 om morningene og løper og spiser bare gulrøtter..." Jeg tror disse kommentarene er rein skjær beundring og positivt ment. Det er jo ikke alltid slik at jeg løper kl 5 om morningene, som jeg nå har fortalt så klarer jeg å løpe om kveldene også. 
Og ja, jeg spiser gulrøtter, flere stykker pr dag. I tillegg til vanlig sunn mat. 

Så er den myten avklart.

Jeg har kjent på kroppen og lært at jeg har det best med å være så aktiv som mulig og at jeg får et godt liv med å være i god fysisk form. jeg har erfart at sunn mat i passelige mengder er best for meg, jeg har måttet lære det magen ganger, og  jeg er overbevist. 
Klem fra Marianne





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar