søndag 4. mai 2014

ETTER SOL KOMMER REGN.......! men blir det sol igjen?

 Jeg har vært så frisk i ryggen hele denne våren.
Lite smerter og mye energi, og jeg var i ferd med å glemme hvordan det var, men nå kom tåren.
De siste uker har jeg trent veldig mye, 
for jeg begynte å kjenne at kroppen ikke ville lye.
stivhet og litt betent lager så mye smerter og problemer,
energien forsvinner og uansett hvor mye jeg trener. 
Så da er det vel på tide å hvile seg litt igjen,
 og ikke være superdame som kan delta i alle "renn". 
Jeg har mine drømmer og jeg har mine mål, 
men har lært at kroppen bestemmer det hjelper ikke med GNÅL.
Nå er jeg sliten og får klare signaler
at jeg må stresse ned og slappe av, og trene lettere enn jeg anbefaler.
 Jeg oppleve å være i min beste form på flere år, og kan sikkert finne den igjen nå jeg hviler og energien tilbake får?
Jeg blir litt stresset av spreke folks resultater, vil så gjerne være med på festen
men jeg kan jo ikke være som andre, hvorfor skal jeg det forresten?

I dag løp jeg i skogen, for det pleier å hjelpe og gjøre godt, 
men kjente etter noen minutter at dette ikke ble flott. 
Jeg roet ned og tøyde en stund, løp litt til, men gav opp med god grunn. 
Hofter og rygg var stivt og vondt, og hodepinen ble for mye, jeg må nok hvile en stund. 
Så nå har jeg lyst å la tårene renne, og gi opp, jeg blir jo ikke frisk
men kan jo alltids hvile litt og spise litt mer fisk. 
Jeg har vel trent for mye, jeg har vært vært på flukt, og må ta et skritt tilbake og se på hva jeg har brukt.
Jeg er i bedre form, og bør nok ikke glemme, at det tar langt tid å bli bra, jeg må la kroppen min bestemme. Presser jeg for hard, får jeg smake min egen medisin,
 og jeg lever på "GRØNN RESEPT" nå og håper at jeg en gang føler meg HELT FIN.

Hilsen Marianne



PS!Dersom disse smertene kommer av en aller annen angst eller frykt, skal jeg jammen meg slutte å være redd og tenke stygt. jeg tror jeg trenger å gi slipp på det jeg vet jeg går å holder tilbake, jeg må våge å la det som er så vondt slippe taket..... Enkelt og greit, men vanskelig og leit.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar