fredag 20. mars 2015

MER TVIL, NYE BILDER, OG MER MORRO

Hei.
Det er litt lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Jeg har liksom ikke helt visst hva jeg ville skrive om. Håper jeg vet hva jeg vil skrive om nå, ellers blir dette innlegget veldig kort.



Ja, det var dette med tvil da, som jeg skrev om sist. Men da var det bare jeg som var i tvil angående foten min. Nå er jeg ikke alene lengre om denne tvilen, nå er fysioterapeut og kirurger også litt i tvil om foten min er helt i orden. Så når det passer for de på Haukeland Sykehus, skal jeg få komme opp der og ta et nytt røntgenbilde. Verken gleder eller gruer meg til dette, men resultatet er jo spennende da. Kanskje litt for spennende.

Jeg har i hvert fall funnet veien tilbake til Sprek og Blid, i Knarvik. Det er rart å være tilbake, jeg var med på en spinningtime (i 90 tunge minutter) og jeg har trent litt vekter. Jeg har jo lyst å finne tilbake trenings-gleden min, og da må jeg jo trene.......


Og jeg har hatt "fjellforbud" en god stund nå, men kom meg opp på Telleviksfjellet en sånn sol-søndag som gjør at fjelltoppene lokker deg ut og opp. Det er ganske rart å bruke den skade-te foten i terreng og på sykkel. Ankelleddet mitt blir plutselig stramt og stivt mens jeg er i bevegelse og har god varme i kroppen. Dette er ikke helt vanlig, og en kan begynne å lure på om de skrudde leddbåndet for stramt da de opererte.... men jeg må sannsynligvis bare være tøffere, presse det mer og ha tro på at det vil bli mykere etterhvert

Men livet er jo mer enn en skadet fot. Og jeg er virkelig kommet igang igjen. Både med jobb og et litt mer sosialt liv. Jeg kan i hvert fall velge å være mer sosial, ikke føle meg så hjelpeløs og alene mer. GOD FØLELSE.




 God helg.
Vennlig hilsen Marianne

PS!
Leker med tanken på å gå ned i vekt igjen. For det kan jo gjøre det lettere og leve med en dårlig fot. Men dette har jo til nå bare vært en stor vits, hele slankeprosjektet mitt. JEg gor jo stadig opp, og vil ikke gjennomføre. Så jeg våger egentlgi ikek påstå at jeg har lyst å gå ned ca 30 kg (fra startvekt). Det e rikke 30 kg som skal vekk nå mer, jeg har mistet noen gram, men jeg ler av meg selv hver gang jeg tenker at jeg slanker meg. For jeg KAN virkelig ikke dette. Men jeg KAN spise sunn mat, i relativt greie porsjoner, jeg kan holde meg laaaaaaaangt unna snop, og jeg KAN  trene litt, når jeg har lyst, og ikke så vondt.
Må bare finne en gøy måte å gjøre det på, for når en har det gøy, kan en klare ALT.
JAFFAL EG!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar