tirsdag 26. september 2017

Liten hilsen fra meg :)

Hei.
Nå har det gått en god stund siden sist jeg har skrevet her, tiden flyr og tiden er litt travel liksom. Jaja, ikke sånn "stakkars-meg" travel, det er jo godt å ha litt å styre med da. Sånn at det ikke blir kjedelig, jeg er usikker på hvordan det føles å kjede seg nå for tiden egentlig.

Livet som XXL Marianne er definitivt over, og hun "drittkjerringen" som satt på skulderen min er temmelig stille, mulig hun er vekke, men jeg hører henne ikke lengre. Nå må dere ikke tro jeg er blitt helt gal eller noe, jeg vet jo at det fysisk aldri har sittet noen "drittkjerring" på skulderen min, men altså, jeg har liksom definert det slik, for i alle når har jeg fortalt meg selv så mye negativ om meg at det tilslutt måtte settes ord på slik at jeg kunne fjerne meg fra det. men lang mental prosess som jeg sikkert kunne skrevet en stor boksamling om. Men det skal jeg ikke, ikke i dag i hvert fall.
Men altså, jeg må forteller litt om noe gøy
ENERGIOVERSKUDD!! Som nevnt i starten her så har jeg fin flyt i dagene, noen travle og noen litt travlere. MEN, jeg klarer det, for jeg er ikke trøtt eller sliten før jeg likevel skal legge meg. Dette er nytt!! Dette er GØY- Dette er helt fantastisk. Å ha mye å drive med, PLUSS overskudd til å få trent det jeg ønsker og vil. For det er vanlig å tenke at jeg ikke har TID til trening, det er sånn stresstankegang... men egentlig har en jo tid til det en vil?? Hvis en virkelig vil? og Er strukturert og bestemt?
 Og veldig vennlig med seg selv? Det var aldri en god ide å la negative tankemønstre (ref. "drittkjerring på skulderen") dominere hodet og handling. Jeg er litt inne i en ny fase i min totale livsstilendring. Jeg skal stabilisere vekten min, holde vekten, og la mine nylærte sunne vaner og holdninger dominere mitt liv. en temmelig spennende tid.


Klarer jeg dette? mitt svar er JA. Og den lille tvilen jeg har skal komme MEG til gode. Det er ingen krise om kroppen "slipper" noen flere kilo, men jeg kjente på hele meg at jeg måtte sette en slags strek nå. For jeg har vært på "slankeren" nesten halve livet mitt, og jeg trenger en ny start. Det er litt rat å ha vært på "salnkeren2 så lenge når en ikek har klart å gå ned i vekt like lenge, det har vært mye opp i vekt før det ble ned i vekt, en opp og ned tur på alle måter. Nå trenger jeg å flate ut, og kose meg i min nylærte stil liksom? Jeg har en helt herlig livserfaring med med videre, go skal bruke den for det den er verdt til mitt og andre beste. HIPP HURRA.
Og nå må jeg "løpe" videre, ut i hverdagen. Skriver mer en anne dag. STÅ PÅ. Vi "snakkes"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar