onsdag 13. november 2019

Eksamen og eventyr og sånn

Hei
Her har det vært stille en stund, og sånn blir det bare av og til. Men nå har jeg bestemt meg for å blogge oftere. Det er jo veldig kjekt egentlig. Det har vært en travel tid, men oppgaveskriving og eksamenslesning. Jeg er meldt opp til eksamen nå, og det vil si at min innsats i oppgaveskrivingen ble godkjent. Neste uke braker det løs, men hjemmeeksamen fra tirsdag til fredag. Jeg har aldri hatt eksamen hjemme før, og er veldig spent på om jeg klarer å gjennomføre. Jeg er nemlig en av de beste i verden til å avlede og forstyrre meg selv når jeg skal konsentrere meg om å lese. Det er som om deler av meg motarbeider andre deler av meg. Jeg vil har denne tilleggsutdannelsen, vil øke min kunnskap og kompetanse, men ikke jobbe for det liksom? Er det en late og dovne Marianne som slåss mot en ivrige og flinke Marianne? Det er nesten som et eventyr liksom, der den "onde" kjemper mot det gode.... he he,
Men når sant skal sier, så er det å lese om utviklingspsykologi et stoff som sette mange tanker i sving rundt egen utvikling og eget liv. Så da er det forståelig at tankene surrer litt. Jeg har opplevd en del i mitt liv, det har vært år med mange opplevelser, oppturer og nedturer. OG 2019 er på ingen måte et år som kommer til å gå i glemmeboken noensinne, for dette året har virkelig hatt store ting å by på. SÅ jo mer jeg leser og lærer, og mer tenker og funderer jeg.

 På dette bildet har jeg tatt en sånn test som en kan gjøre på face-book bare sånn for moro skyld. Og det som definerte mitt navn her, traff meg på mange måter. I hvert fall det med å krige. Slik er det vel bare med mitt "eventyrlige liv"?
 Sånn blir det nå i hvert fall for å klare å fullføre eksamensuke nr 1. Jeg har lært meg selv å kjenne så langt i livet, selv om det har tatt sin tid å akseptere meg selv. Så jeg vet at jeg må kjempe litt til tider for å komme i mål med det jeg ønsker meg. Sånn er det bare.

Så da vender jeg tilbake til lesningen og så kommer det nok mer her på bloggen før jeg aner det........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar