søndag 10. mai 2015

MIN HISTORIEBOK

Hei. 

Jeg har oppdaget at jeg fokuserer og tenker litt feil, 
når jeg går inn på badet og kikker i mitt speil. 

Det er flere år siden jeg oppdaget dette, 
og gradvis begynte jeg å fokusere annerledes, og langsomt ta til vettet. 
Vekten gikk ned, ja 50 kg ble vekke, 
og jeg fikk et bedre selvbilde, ja jeg har skrevet mye om dette.

meg i 1996
og den følelsen og "sannheten" jeg før hadde om meg selv, 
var så uutholdelig, jeg gråt stille hver kveld. 

Nå kjenner jeg at jeg smiler når jeg lukker øynene for å hvile, 
hver dag har en gave i seg, jeg har ingen grunn lengre til å tvile. 

Likevel har noen opplevelser fått meg til å lese,
 i min triste "historiebok" og her trenger jeg er hardt slag i fjeset. 

For hvorfor trekke fram og gi næring til gamle sorger og kriser, 
hvorfor bruker energien så feil at jeg nesten  sitter og overspiser?

Jeg vil fokusere på at den "dritten" jeg har måttet tåle, 
var helt nødvendig for å komme til målet. 

Alle planter trenger gjødsel for å blomstre og bli fin, 
og mine utfordringer og sorger,, er liksom "gjødselen" min..

Meg i 2015
At tanker, holdninger og ord, kan gjøre så mye skade, 
er noe jeg har erfart, men det kommer an på hvordan en tar det. 

Så heretter blir det sånn at jeg tenker litt gjødsel må til, 
for å blomstre og fungere slik vår Gud har bestemt og vil. 

Og neste gang jeg faller for fristelsen og kikker litt i denne "boken"
vil jeg blomstre enda mer, ja nå har jeg det på kroken.


Klem fra Marianne





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar