torsdag 7. mai 2015

Skade, smerter og trening...

Hei.
Etter å ha gjort et hardt forsøk på å mosjonere slik jeg gjorde før ulykken forrige sommer, innser jeg at jeg må legge om litt på min hverdags-aktivitet og trening. Jeg må endre mine mosjons-vaner og finne en balanse for fungerer for meg. Dette er på grunn av SMERTER i foten. Jeg har smerter, fra kneet og ned i tærne, nesten hele veien liksom. Dårlig funksjon og bevegelse og. Med litt trist hjerte må jeg innstille meg på at det ikke kan bli så mange fjellturer som jeg ønsker å gå, for dette er en litt for stor påkjenning for foten min. jeg elsker å gå i fjellet, så jeg kommer ikke til å gi opp, men jeg kan ikke gå i fjellet slik jeg gjorde for et år siden. Jeg må nok velge meg noen lavere topper i blant og.
 MEN, gleder jeg meg over å meste full jobb, endelig. Jeg trenger å hvile når jeg kommer hjem fra en aktiv dag i barnehagen hvor jeg jobber, og jeg ønsker ikke å endre på ,måten jeg jobber på noe særlig, for jeg ser ikke helt hvordan det kan gjennomføres på en god måte. Jeg vil være en "fullverdig" arbeidstaker, eller i hvert fall føle at jeg bidrar slik jeg vil og skal. Jeg må hvile og roe ned og ikke stresse med trenings-tanker når smertene er som verst,, da blir det jo bare verre. 

Så hva skal jeg gjøre med dette da?
joooooo,  jeg kan endre på mosjons-vaner, og tilrettelegge min måte å holde meg i form på. Hverdags-treningen (grunntreningen min?) må utføres FØR jobb, jeg liker egentlig best å trene om morgningen uansett, og må bare planlegge og tilrettelegge slik at jeg kan gjennomføres. 
Derfor må jeg avslutte skrivingen nå og komme meg i seng. for i morgen tidlig skal jeg trene. Og det blir på spinning-sykkelen, i stuen, alene, og dermed en god start på dagen. 

Ja, og så litt sånn styrketrening då, den må jeg ikke glemme..... kan lett bli glemt, men jeg kommer på det etter at jeg har glemt det.. ha ha...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar