lørdag 12. september 2015

Gøy og livsviktig trening

Det fine varme høstværet har lokket meg ut på flere joggeturer enn eg hadde drømt om i mitt liv. Eg klarer ikke stoppe selvom beina er sur og stiv. Eg har alltid hørt på stemmen som forteller meg at eg ikkje kan, men så sluttet eg å høre etter, og så fikk eg "blod på tann"
Ja at eg som er så treg og stor skulle få smaken på å løpe, 
hadde eg aldri forestilt skulle skje, det er eg nødt til å røpe
Eg tviler fortsatt litt, mens eg løper langs grus og sti,
men tvilen har kommet meg tilgode, så det har ingenting å si. Eg kjenner det i foten, når eg har løpt litt forlangt, då stivner ankelleddet, og sokk og sko blir trangt!
Men dette skal ikke stoppe min nye treningsglede,
eg sørger for å roe ned så blir alt straks litt bedre.
Eg trenger å kunne løpe, av og til for "livet" og helsen
både på jobb og privat for å redde skinnet og pelsen...!




Vakker natur å nyte på turen, dette er så godt å gjøre, bedre enn sofa og middagsluren!
Etterhvert som vekttreningen hjelper meg å bygge musklatur og balanse
Vil jeg hoppe høyt og løpe lenge, kanskje til og med danse😉


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar