mandag 23. oktober 2017

Hotellhelg, fristelser og flytur!

Hei!
I helgen var jeg på Roedeskolen! Og har som ny kursleder for Grete Roede fått mye mer kunnskap og trygghet i min rolle som kursleder! 
Skolen foregikk på Holmefjordhotell i Asker! Idyllisk og nydelig sted! 
I mine to perioder som kursleder har det vært gjentagende at kursdeltagerne har utfordringer ang kosthold når de er på hotell, og dette har vi snakket mye om på kurskveldene. 
Men, jeg er pinilig skjeldent på hotellweekend selv, jeg er sånn alltid-hjemme-dame, så jeg var veldig nyskjerrig på hva som egentlig er utfordrende med hotellmat. 
Jeg er ingen matkritiker, ikke kresen , jeg er en altendende dame på godt og vondt! Men jeg har gjort noen bestemte valg i matveien som jeg er trofast mot. Jeg liker å tenke at jeg har "giftet meg med Roedemetoden ". 
Og det blir ingen "skilsmisse"! 
Men altså, jeg er jo bare et menneske , og ikke vaksinert mot verken fristelser eller vektoppgang! Og på et hotell kan en faktisk leve både sunt og usunt ! De aller fleste har nok ikke med seg kjøkkenvekten når de forsyner seg i buffen. Men det var viktig å ha på "Roedebrillene". Ta en runde å se på all maten først, og så bestemme seg for hvilket måltid en har lyst på. 
Hva frister mest her? Boller eller knekkebrød ? Kan en i det hele tatt se knekkebrød ? Klart en kan!! Og jeg valgte knekkebrød , for det er ikke naturlig for meg å velge boller ol. til frokost. 
Og slike bevisste valg fokuserte jeg på hver gang/dag jeg forsynte meg av hotellets mat! Og det var virkelig godt mat der!! Det er jo ikke slik at det er forbudt eller feil å ha alle varianter av mat på et hotell. Men, det er viktig at en selv planlegger og bestemmer seg for hva en vil spise og så stå for det ! Ikke komme hjem igjen med dårlig samvittighet og dårlig selvfølelse ! Jeg ville unne meg dessert etter den siste felles middag, og det koste jeg meg med. 
Dette var min deilige utskjeielse. Men jeg må inndrømme at jeg bare spise halve porsjonen. Nok ble nok underveis i måltider, og jeg var ikke høflig nok til å spise opp denne maten. Jeg la servietten over tallerken og vekk var den liksom . Jeg pakket med meg treningstøy og joggesko og jeg er stolt over å kunne si at jeh i løpet av tre dager har jogget 25 km på ukjente sykkelstier i Asker. Dette var utrolig godt å få gjort for en sitter jo ellers ganske mye når en er på en sånn flott og intens kurshelg. 
Det ble litt styrketrening på hotellrommet også, siden jeg hadde rommet for meg selv, og ikke trengte å dope ned noen rompartner for å få gjennomført noen styrkeøvelser
Såååå, med ny kunnskap og 100% forståelse er jeg nå veldig klar for å takle liknende utfordringer og vidunderlige opplevelser videre. 
Og det er alltid en fest for meg å oppleve at jeg bare trenger ett flysete!! Og at sikkerhetsselen i flysetet passer rundt livet mitt!! Nesten så jeg må felle en tåre av glede og bare nyte det øyeblikket og. Det er faktisk bedre å oppleve dette enn å stappe i seg mat med altfor mye kalorier i!
Jeg har ikke lengre angst for at flyet ikke kan komme opp i luften pga at jeg er for tung, vet det var feil å tenke sånn, menes jeg var så tung som jeg var, hadde jeg mange feile tanker og engstelser! Deilig med nytt liv😃

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar