lørdag 7. oktober 2017

Om å være mett og fornøyd

Hei . 
I dag skriver jeg om trening , og om grønnsaker . Så hvis du ikke vil lese om det, må du slutte å lese nå. 
For meg har grønnsaker og trening noe positivt til felles!! Og disse to tingene må kombineres for å gi noe effekt. Leser du ennå?? Oki, da fortsetter jeg. 
Det jeg kan og vet, etter å ha vært kursdeltager hos Grete Roede i årevis, er at trening og grønnsaker gir meg en knallgo helseeffekt og følelse av velvære. For dette har sammenheng med vektreduksjon . 
Når jeg spiser mye grønnsaker hver dag, ja, mer enn 300 gram + at jeg trener så mye som jeg vil, da oppnår jeg noe magisk. Vil du vite hva det er?? Så bra. Jo, da oppnår jeg å være mett og god, og glad. 
Hvorfor det? Jo, det er fordi at trening og grønnsaker er to faktorer som er med på å regulere appetitten . En blir ofte sulten av å trene, men mer bevisst på hva en vil spise. Og med Roedemetoden i hodet, er en bevisst på kaloriforbrenning og hvor mye en kan spise. Før jeg ble bevisst på dette, spise jeg alltid store mengder mat både før og etter trening, ja matinntaket mitt var såpass stort og jeg hadde holdt ut flere runder under sykkel-VM uten å måtte fylle på. 
Men sånn var det da, og så endret jeg vaner..,
Men nå har jeg rotet meg litt vekk i hva jeg egentlig skulle skrive om... lese du ennå?? Stakkars deg. Beklager sideveien her. 
Men altså jeg oppdaget så smått at disse grønnsakene jeg fyller på med gjevnt utover hele dagen gjør så godt!! Og selv om jeg har hatt lange løpeturer eller tunge styrkeøkter er jeg ikke så "ulvehungrig" etterpå så lenge jeg er god på å knaske litt på en gulrot, stangselleri eller annet . 
Og trening får meg alltid glad. Det vet de som deler hus og liv med meg😉. Har du fulgt meg gjennom hele innlegget ?? Tusen takk!! Da synes jeg du fortjener å ta deg en spasertur og en gulrot. 
Klem fra meg 
PS! Eg spiser mer mat enn bare grønnsaker altså 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar