fredag 24. november 2017

Julekjoleangst? Et spøkelse

Hei. 
I går var det julebord med jobben. Og finkjolen skulle på. 
Det er rart med det, men jeg har ennå en følelse av angst, eller skepsis når jeg skal pynte meg for fest . 
Jeg er ikke redd for sminke eller å fikse håret da, og ikke redd for å være i et festlig lag.... Neida, min såkalte angst eller hva jeg vil det skal hete, skjer når kjolen skal på og jeg må møte speilbildet mitt. 
Fra å ha eid kjoler med utallige xxxxxxL til å nå kunne kjøpe kjole i str M-L, er jeg likevel tilbake til der jeg var følelsesmessig i de minuttene det tar å kle seg opp. Veldig rart at jeg er sånn ennå, men, det går fort over for jeg er nå veldig klar over hva som skjer i hodet mitt og kan ta diskusjonen med den stemmen som forteller meg at jeg ikke er fin osv. Jeg har ikke noe som helst behov for eller lyst til å bli kåret som verdens vakreste, men jeg trenger følelsen av å være fornøyd og glad, trygg og rolig!! I går kunne jeg droppe hold-in strømpebukse, "hold-in-alt -du -har" undertøy osv, jeg kunne kle meg vanlig sånn sett og følte at det var 100 ganger mer behagelig og godt å ha på. 
Alle disse "hold-in" klærene gjør jo at en nesten ikke puster , og det er veldig skjeldent at plaggene holder seg der de skal i løpet av kvelden . Jeg valgte å la det som stikker  fram å tyter ut , bare gjøre det og dermed bedre nyte en hyggelig kveld sammen med gode folk og god mat. 
Jeg tror kanskje at mitt "kjolespøkelse" alltid vil ligge på lur, men det er opp til meg selv om jeg lar meg skremme og gjemme meg vekk pga dette. 

Håper du som pynter deg til fest ikke har samme eller liknende utfordringer som meg. Men hvis du har der, kan jeg med en gang si deg; du ser nydelig ut!! Takk. 

Klem fra Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar