tirsdag 29. mai 2018

ROEDE-CAMP, et eventyr for helsen


Hei.

Roede-camp på Geilo og Vestlia hotell. 
For en drømmehelg. 
Og vet du hva? 
Tenk at jeg turde å bli med. 
Ikke bare bli med, 
men jeg turde å være synlig .... 
Jeg turde å være meg selv, og vise hvem jeg er.... 

Jeg kjente litt på det før jeg skulle reise, og var innom tanken på at jeg burde la være.
 Rett og slett fordi jeg hadde gjort det dersom jeg hadde vært den Marianne jeg var før. 
Den Marianne med en meget dårlig selvfølelse, med lite positivt syn på seg selv, og med ca 65 for-mange kilo på kroppen. 
Jeg trodde nemlig at denne typen trenings-camper BARE var for de superspreke, slanke og vellykkede menneskene i verden. Ikke for en som meg. 
Men vet du hva? Roede-camp er for alle!!! 
Og da mener jeg alle som vil på camp altså. Uavhengig av kroppsfasong, trenings-nivå og antall for mange eller for få kilo på kroppen. Roede-camp er i hvert fall noe for en som meg. 
Nok en gang blir jeg litt ergerlig og irritert på meg selv som liksom må svinge innom den gamle drittkjerringen av en Marianne jeg en gang var før. Jeg må liksom vekke henne litt og høre hva hun har så si. Og det er så utrolig dumt å gjøre. Eller kanskje ikke? Kanskje jeg trenger å høre det? I hvert fall så reiste jeg avgårde, men bagen fullpakket av treningstøy, og etter litt grubling også litt fin.klær til å ha på under felles middag. Jeg skulle jo tross alt bo på en fin hotell, VESTLIA, og da er det veldig lurt å kle seg litt fint når en ikke trener...
Jeg har jo for lenge siden tatt en stor og viktig avgjørelse på at jeg bare skal være meg selv og satse på at det er godt nok for verden. 


Jeg har på mange måter utfordret meg selv denne helgen. Det var mange forskjellige treningstimer å bli med på, og jeg bestemte meg veldig fort for hva jeg vill melde meg på og hva jeg ville holde meg langt unna. Helt til jeg ombestemte meg, og jeg valgte på bli med på dansetimer, og høy-puls timer som jeg egentlig ikke kan eller har likt. Og bare les dette; DU OG DU SÅ GØY DET VAR!!! For en treningsglede, og en utrolig gøy opplevelse å trene sammen med andre, å la seg presse litt ut av comfortsonen, for det er jo utenfor den sonen en opplever hva en faktisk kan prestere. 
Og jeg oppdager mer og mer at når en bare våger å være den en er, ute å gruble over hvordan den en er blir mottatt av verden, blir tilværelsen så mye mer behagelig og trygg. 
Og så må jeg jo legge til at de gode treninginstruktører og Roede-arrangører (som jeg er så heldig å få være kollega med), er personer som rett og slett bare aksepterer deg og liker deg for den du er. jeg kunne ikke fått en bedre opplevelse, og en bedre feiring av meg selv om min livsstilsendring og attpåtil bursdag. 



 Til dere det gjelder, HJERTELIG TAKK. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar