tirsdag 13. november 2018

På tur med ny livvstil, del to


Hei igjen. 

Da er jeg kommet hjem fra en langhelg i Stockholm. Og uken er godt i gang
Jeg er blitt så glad i denne flotte hovedstaden i nabolandet vårt.
 Jeg er en morgenfugl, og våken veldig tidlig. Så det var naturlig å trekke på seg trenings-klær og joggesko og ta seg en tur på egenhånd rundt i byen. Og det er noe helt spesielt med å være tilstede i en storby som er i ferd med å våkne til liv. I helgen har jeg virkelig fått kjenne på hva min nye livsstil har gjort for meg, og hvor støtt jeg står og går den veien jeg har valgt. Livet etter å ha tatt av 65 kg er blitt lettere, men enkelte ting er likevel til tider litt  vanskelig å takle nå som før. Jeg har fått meg noen viktige oppvåkninger den siste tiden, og jeg har lært enormt mye av det. Jeg har fått kjenne på hva jeg står for av sunne verdier, og sett hvem som er mine venner og hvem som ikke er det. Både godt og vondt å innse dette for en naiv og tillitsfull person som meg. Det har selvsagt ikke vært konflikter og krangle på tur, dette er bare tanker jeg oppvåkninger jeg har gjort meg når jeg får litt perspektiv på livet , og når livet viser vei. Det som har vært min kanskje største frykt da jeg var på mitt største, var å oppleve at ingen likte meg, eller å få kommentarer på kropp eller måten jeg var på. Jeg var rett og slett livredd for den smerten det gav med når faren for kommentarer ble gjeldende. Jeg tror jeg utviklet en form for angst på en måte. 
Nå tror jeg denne angsten er kommet litt fram igjen, på grunn av synspunkter, holdninger og kommentarer på den livsstilen jeg har nå. For  jeg er kommet dit at jeg tar de sunne valgene i livet helt naturlig, og med stor glede. Jeg kan gjerne unne meg noe søtt og godt i blant, men jeg kan liker gjerne la være. Jeg vil mest mulig fylle på kroppen min den gode riktige drivstoffet i for av  ernæring,for jeg kjenner så godt effekten av riktig mat og en godt gjennomtrent kropp. Jeg kan liksom ikke ta pause fra dette, selv om jeg er på tur og ikke hjemme i mitt eget kjøkken og med mine vante treningsvaner. Jeg tilpasser og tilrettelegger for meg selv hele tiden. Dette er mitt liv, og min måte, og jeg vet at det ikke er en eneste måte å ta vare på seg selv. Jeg tror at det er helt individuelt hvordan vi mennesker opplever følelsen av å ha det godt. Og ingen bør dømme andre for hvordan de tilsynelatende lever før de ha alle fakte og kunnskaper om saken! 
SÅ turen til Stockholm med mine gode kolleger var for meg helt super. Godt å få være sammen med de du daglig jobber med, og godt å få leve ut egne endringer og valg i livet. 
 Min neste endring blir å ta tak i den såkalte angsten eller stresset jeg har pådratt meg, få kontroll over de følelsene som gjør meg å ille til mote og redd for folk. Jeg kan jo ikke la dette få vokse seg stort og skummelt. Jeg har oppdaget at jeg har et fantastisk nettverk og støtteapparat rundt meg som jeg har fått kjenne virkelig bryr seg om meg. SÅ jeg trenger ikke gi næring til tankene og følelsen av at INGEN liker meg. OG jeg må venne meg til at kanskje det finnes noen som ikke liker meg, nettopp fordi jeg er meg. Det viktigste er at jeg er kommet fram til at JEG LIKER MEG, jeg liker meg slik jeg er og lever nå. Og det bør holde i massevis. 

Ha en fin dag. Klem fra Marianne

1 kommentar:

  1. Du er så knakende god Marianne ❤️ Ikke tenk på at folk ikke liker deg.. du eier en helt fantastisk personlighet, og det du har klart er det ikke mange som har klart! Du har en vilje og et mot av stål.. så kan det være litt sjalusi inni bildet kanskje?! Du er i hvertfall en fantastisk flott dame ❤️ Heier på deg!

    SvarSlett