onsdag 7. november 2018

Ut på tur, med ny livsstil i kofferten.

God morgen :)
tenk om passet mitt kunne passet på meg...
Jeg er så heldig å få lov til å være kursleder for Grete Roede. Og er gitt den tillit og ære i å få lov å støtte og veilede mennesker i å ta sunnere valg med glede. Jeg er uendelig stolt og imponert over alle mine deltagere og lever meg godt inn i det de deler av gleder og utfordringer i hverdagen når en har innsett at det å endre vaner for å kunne leve et sunnere liv, spise for overskudd, bli mer aktiv osv. En av de store utfordringene som går igjen, og som vi må bruke mye tid på å finne ut av, er når rutinen i hverdagen brytes, som feks når en skal reise vekk og leve på hotell i noen dager. Jeg har kommet med råd og tips så godt jeg kan, men har ikke alltid selv innsett hvor utfordrende det kan være å bo på hotell når "nå-skal-vi-kose-oss-skikkelig" presset øker på og begynner å overta fokuset. Og er det så ille å skjeie litt ut når en er på hotell? NEI. Men jeg har sett at nedturen når en kommer hjem etter et sånt koseopphold er stor når en setter beina på vekten eller kjenner på ubehaget med å ikke har spist balansert eller fått beveget seg nok over flere dager.
I kveld skal jeg selv reise på tur, men gode kolleger og venner. Gleder meg stort og kofferten er pakket og PASSET er funnet fram. Så da er det på tide å "leve som jeg lærer". Jeg har laget meg en liten plan på hvordan jeg kan kombinere dette med balanse i kosthold og aktivitet, sammen med KOS og MORO. Hva er KOS for meg når jeg er på tur? Har jeg virkelig endret mine vaner slik jeg så ofte påstår at jeg har? Kofferten min inneholder finere klær, men også treningstøy, trenings-strikk og joggesko. Jeg har kjøpt med meg enkle mellommåltider og sunn snacks, og lesestoffet mitt skal inspirere meg til enkel trening. Jeg er ikke kjent i Stockholm, men skal likevel teste om joggeskoene mine kan få meg til å jogge litt på ukjente veier. Det har ikke kostet meg store omstillinger å pakke en slik koffert, helt naturlig egentlig, for dette har jeg øvd på før, når jeg har vært på reise i regi av Grete Roede AS. 

Jeg er usikker på om jeg kommer til å ta hensyn til hva "denne gjengen" mener om min tilsynelatende overivrige treningsiver, komme det til å dempe min innsats?

Jeg VET jo hva jeg må gjøre for å ha det bra med meg selv, 
så da kan jeg ikke la være å ta min daglige "lykkepille" i form at en treningsøkt.... 

Jeg gleder meg til tur, og jeg gleder meg til å erfare selv om det er "enkelt, vanskelig eller umulig" å ta med den nye livsstilen på tur og på hotell. 

Jeg ønsker meg selv en GOD TUR og masse lykke til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar