tirsdag 20. november 2018

Litt om forsikring og sånn

Hei
For noen uker siden hadde jeg en litt sånn kjedelig opplevelse tidlig en morgen. Jeg hadde stått opp, vært på badet og på vei til å klargjøre meg selv for jobb. Da jeg kom ned kjellertrappen for å gå inn på soverommet mitt, hørte jeg at det rant vann... inne... som om det regnet liksom.... . Og det gjorde det og. Det sildret venn ned fra taket på rommet til en av mine barn. Mye vann, og jeg oppdaget at hele gulvet var vått. Jeg bel stående helt stille noen sekunder, vannet rant ned på meg, gulv, sofa og andre ting som tilfeldig lå slengt rundt omkring. Så reagerte jeg, fikk satt en bossbøtte der hvor det rant mest og ble stående å vente på at det skulle slutte å renne. Jeg lure litt på hvor stoppekranen i huset er, om jeg i det hele tatt har noen stoppekran, og om jeg egentlig var våken. Siden baket mitt ligger rett over rommet det rant vann i, skjønte jeg jo at vannet kom derfra, jeg hadde jo bade vært på toalettet og hatt meg en dusj, så jeg synes det var logisk at det var derfor det nå rant vann ned. Dette hr aldri skjedd i mitt hus før, så jeg ble jo dermed litt lettere hysterisk. Og sint, og litt redd. Sint fordi jeg på ingen måte liker at det renner vann inne, og fordi jeg visste at jeg måtte gjøre ting jeg ikke liker for å få ordnet opp i dette.
MEN, heldigvis for meg så har jeg forsikring for sånt. Og etter på ha somlet meg til å kontakte forsikringsselskapet, har ting liksom gått av seg selv. Jeg er i ferd å få skaden fikset, og min forsikring dekker skaden økonomisk og reparasjonen blir utført av andre enn meg. Fagfolk er gode greier. Forsikring er gode greier. Jeg opplever at jeg nå betaler min månedlige forsikring med stor glede.

Sånn er det også ved å velge en sunn livsstil. Det er en enkel og billig HELSEFORSIKRING. Jeg lever sunnere enn før, men har på ingen måte gitt avkall på det gode liv. Jeg har forsikret meg om at det gode liv vedvarer, at jeg får i meg nok av den maten som kroppen min trenger for å ha det best mulig. Jeg har lært at min livsstil betyr noe for helsen. og at jeg egentlig ganske enkelt kan gjøre små grep for å bevare en best mulig helse. Det er mye trygghet i å ha et sunt og balansert kosthold. Det er like viktig som det er å ta på seg sikkerhetsbelte når en skal kjøre bil. Det kan fortsatt skje noe, men en har bedre sjanser for å klare seg. Jeg vet at det ikke alltid er nok, men jeg føler meg tryggere når jeg bruker de sikringer og forsikringer som skal til for å ha muligheter til å klare seg fint i livet.

Hilsen Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar