torsdag 19. desember 2013

Aktivitets-løypen i Knarvik - en perle av de sjeldne...

Uansett vær, uansett tid på døgnet, uansett årstid, så elsker jeg å gå på tur i "brekkeløypen" altså Aktivitetsløypen i Knarvik. 
Jeg er alltid gående når jeg er her, har gjort noen forsøk på å jobbe, men det med å drive å jogge, er ikke noe for meg. MEN, det er altså lov å gjøre som en vil der, innenfor vanlig folkeskikk da. Løypen er ikke særlig lang, jeg vil tippe et par kilometer eller noe, men en kan gjøre den lengre ved å gå flere runder,
 eller ta turen opp BAKKEN i enden av løypen for å mer komme seg på tur i terreng og fjell.
 Det er bilfritt i denne løypen, eneste gang jeg har møtt biler her, er når flinke dugnadsfolk vil en innsats for å reparere veiene etter at regn, snø og is har gjord sin skade på løyen eller annet. 
Så dette er både barnevennlig og trygt å oppholde seg i. Jeg og mine barn er ofte på tur her om søndagene, vi tar med mat og koser oss. 
En del vann og myr i midten av "runden" gjør det frodig og livlig her, ender og andre fjærkre holder til i vannet og dette er til stor glede for barn og voksne.  Jeg bruker ofte denne løypen, og er heldig å ha min arbeidsplass i nærheten. Dermed har jeg ofte hatt min pause der, når jeg har følt for å gå meg en tur i stedet for å sitte i sofaen på pauserommet( liker jo det og da). Dette har hjulpet meg å holde meg i jobb i perioder med mye stive vonde muskler som trenger aktivitet som reparerer. 

Livet mitt er ikke bare smerter, men det er viktig at jeg eier og forstår dette problemet jeg har, slik at jeg kan lære meg å leve med det og gjøre det som er riktig for meg. veien er lang og jeg kan gå mange runder, både i løypen og med meg selv, men jeg vet at jeg blir bedre etterhvert som valgene mine er MINE, og i tråd med det kroppen min forteller meg at jeg trenger.


 Jeg er takknemlig for at denne løypen finnes, vedlikeholdes og er for ALLE, det koster ikke penger å gå her, det er bare å gå, og forlate den slik du selv ønsker å finne den, altså ikke noe søppelplass. Det er god parkeringsplass og, så en trenger ikke bor sentralt i Knarvik for å gå her.
 Jeg merker jeg får behov for å ta mye bilder når jeg er her, for hele stedet gjør noe med meg, jeg blir så rolig, glad og avstresset av det, og det må jo dokumenteres

Jeg kommer nok til å gå her flere ganger ja, runde etter runde, og er jeg ikke i mål, tar jeg bare en runde til. Anbefaler grusbanen, skogen og fjelltoppen, alt er helt fantastisk og enkelt. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar