torsdag 26. desember 2013

Småturer i skogen -Mjåtveitelven - Elvavika-SKOG

JEG -EN HULDER i TURKLÆR? (ha ha ha)
Jeg elsker skogsturer og jeg elsker å være ved sjøen, og etter ca 11 år som fastboende her på Frekhaug, har jeg "oppdaget" at jeg kan gå mye på tur i skoen, og til og med ned til sjøen, for jeg bor jo like ved skog og sjø. Ja det tar litt til å "våkne" og legge merke til de nære tingene....
Det er jo fjellturer som er min store trenings-lidenskap, men ikke alltid muligheter for å nå de store toppene i hverdagen. Likevel er behovet for å gå i terreng og på mye bunn meget stor, og HALLO, muligheten er altså rett utenfor gatedøren!!!
 Jepp, noe e det på tide å se mulighetene og ikke begrensningene! Til og med fint å gå her no i juledagene, mine gode barn og jeg har hatt gode timer i skogen "vår" og jeg gleder meg til neste tur (som altså er like utenfor døren liksom....) en litt rasert GAPA-HUK, håper denne kan repareres, og håper at det er vær og vind som har ødelagt den, ikke herverk og ødeleggelses lyst. For i denne GAPA-HUKEN er det mange gode sitteplasser bord og muligheter for grilling like utenfor. Vi har behov for å ha sånne plasser, Det er et godt alternativ til å sitte inne og drukne seg i sosiale medier, og annet som spiser opp vår livsviktige behov for frisk luft, bevegelser, naturopplevelser og svidde grillpølser på bål .
Lykkelige stunder...
 En blir kanskje ikke i TOPPFORM av å gå seg en tur i denne skoen som har stier både mot Elvavika og andre fine plasser, men en får en god opplevelse, og det er jo herlig . Dersom en vil finne GOFORMEN på disse stiene kan en jo bare går mange runder, nesten som en løpebane, men i dag ville jeg ikke valgt å løpe, for det er temmelig VÅTT her og for tiden.



lite fossefall


Elsker denne elven.

Litt vilt her når det blåser. LOVE IT.


Nydelig om sommeren

deler av stien er langs elven..

Så her får jeg muligheten til å traske avgårde, uten at jeg får den store hjemlengselen, for jeg er jo hjemme på en måte, men likevel ute og på tur... Trenger ikke få det bedre enn dette. Jeg tror det er GOD HELSE i et hvert SVUPP når skoen setter seg NESTEN fast i gjørme og myr. 
LIVSKVALITET
 Ja her har jeg ofte sittet å GRUBLET, eller bare latt være å tenke, bare beundret og slappet av. GOD TUR


GOD ROMJULSKLEM 
fra Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar