mandag 16. desember 2013

SPINNING - første trening på veien....

Da er jeg i gang med trening for å bli smertefri.
Det er ikke lett å motivere seg til trening når en har så store smerter, men jeg har TROEN på at det hjelper, og har jo tidligere erfart at jeg kan trene meg frisk igjen. OG JEG SKAL KLARE Å TRENE MEG FRISK!!!!!!
utenfor Sprek og BLID - inn i varmen?
Grunnet et HUFSELIG vær tok jeg turen til SPREK OG BLID, for å trene litt styrke på egenhånd og Spinning (gruppetime) etterpå. Jeg hadde meldt meg på to spinning-timer etter hverandre så til samme ble det 1 time og 45 min med spinning. Jeg bestemte meg for å teste ut hva kroppen var god for, og kjente for at kroppen var god for meget lite i kveld, og begge øktene ble godt innenfor komfortsonen min. Fikk svettet godt ut og kjenner nå at smertene i ryggen i hvert fall ikke er VERRE enn de var tidligere i dag. tidligere i dag var jeg hos lege, for NOK er jo NOK, og det mente legen og, og har liksom bestemt at jeg skal SOVE, SOVE og SOVE helt fram til julaften. Dersom jeg ikke roer ned, blir det ikke jul?
JAJA, så er jeg på BÅNN igjen da, fint her nede og....
lengter etter DEN FØLELSEN..
Uansett så var det godt å få seg en rolig og fin treningsøkt. Jeg er takknemmlig for at spinninginstruktørere sier tydelig og klart at en skal kjøre eget løp, at deres program kun er ANBEFALINGER, for da kan en med trygghet lytte til egen dagsform og hva kroppen forteller en liksom.. mens jeg trente, måtte eg flere ganger tøye nakke og skulder, og dette var uhyggelig smertefult, men ble bedre følelse for hver gang likevel. Så timene på sykkelen, gjorde godt, i hvert fall mens jeg syklet... NÅ, i skrivende stund, kjenner jeg at smertene er på vei tilbake, så det er ikke gjort på EN treningskveld å bli frisk igjen...men jeg har tro på at rolige og komfortable treningsøkter av ymse slag kan hjelpe meg til et mer smerterfritt liv. Jeg vet også at enkelte typer mat kan dempe slike betennelser og muskelsmerter i kroppen, og at andre typer mat kan trigge det.
Så jeg må velge riktig her og, slik at jeg ikke gjør vondt verre for meg selv.

Nå er det sovetid.

Hilsen Marianne

PS! jeg håper jeg en gang kan klare å tilgi meg selv for å bringe meg selv i denne vonde situasjonen. Jeg vet hva jeg har gjort feil, og det svir hver gang jeg tenker på det. Så da ska jeg ikke tenke på det mer, bare endre meg....?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar