søndag 15. desember 2013

Søvnløs natt og så lei av smerter!!!!




 EN NY DAG, MED NYE MULIGHETER....

Det gjør vondt nå. Veldig veldig vondt. Store muskelknuter og annet tull i rygg, nakke og skuldre som gjør meg helt tappet for krefter og energi. Det ødelegger så mye for meg.
I natt har jeg ikke sovet, ikke denne natten heller, bare verket og hatt triste tanker. Ja dette smertefulle helvete gjør meg trist og lei meg, og jeg har fått nok nå. lir dradd mot følelsen av å ville GI OPP. Men jeg har en plan, en tanke som har slått rot. Jeg KAN klare å holde dette smertehelvete i sjakk dersom jeg trener smart og riktig i forhold til mitt behov.
 Jeg har klart det før, men jeg har ikke vært trofast mot mitt trenings-behov , jeg har hengt meg på trenden og det alle andre får til og glemt hva jeg egentlig trenger, hva kroppen MIN trenger. Håper det ikke er for-seint for meg å bli frisk av dette, å bli mest mulig smertefri. Jeg  bryr meg ikke lengre om å få "den slanke kroppen" og annet som jeg har latt meg stresse av så lenge, jeg har brent meg ut på det området og har ikke mer å tilføre saken. Jeg vil bare trene og spise meg frisk, alt annet har ingen betydning for meg.

Har googlet litt for å finne hjelp, og synes dette er en god ide:

Her er maten som holder deg våken
  • Grovt brød (med mye fiber)
  • Kylling (røkt pålegg, eller filet uten skinn etc.)
  • Magert rødt kjøtt (karbonadedeig, pastrami etc.)
  • Egg
  • Fiskepålegg (makrell, sardin etc.)
  • Grønnsaker (kålrot, brokkoli, gulrot etc., helst 450 gram om dagen)
  • Cottage cheese, kesam, mager yoghurt, skummet melk
  • Frisk frukt og bær (helst 300 gram om dagen)
  • Vann (minst to liter, drikk til urinen er klar/svært lys
Det er nok mange flere alternativ til mat ideen verden, men jeg likte dette alternativet jeg. Men det viktigstge jeg gjør er å finne balansen mellom aktivitet og hvile, trening og ikke trening. Og det jeg MÅ daglig gjøre er å være i bevegelse, gå en TUR. Jeg elsker å gå tur. Fjelltur, skogstur, tur på grusbane eller rett og slett langs veier. Samme det, TUR ER TUR, selv om opplevelsen og sånn blir forskjellig.

Så nå skal jeg se om jeg kan klare å TURE meg frisk, og ellers trene uten at jeg blir sykere av det bare friskere. Vurderer å si opp medlemskap på helsestudio, fordi jeg ikke helt vet om jeg får dekket MITT behov for trening der. Har ingen kritikk til treningstudioet i det hele tatt, men jeg har såpass spesielle behov at jeg ikke kan kreve at de skal kunne klare å hjelpe meg. Jeg må gå min BLI FRISK vei alene og være en veiviser for andre i lignende situasjoner når jeg selv har funnet veien.


Med vennlig hilsen Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar