fredag 27. desember 2013

Tunge vekter og en stormfull og våt løpetur.....


I kveld har jeg trent med  relativt tunge vekter på Studio Nor. Det vil si at det var tunge vekter for meg, trente til utmattelse, men la på godt med motstand og vekt slik at jeg ikke klarte mer enn 6.8 repetisjoner (MAX 10). Dette gjorde godt, og jeg var flink å gjennomføre treningen uten å dagdrømme eller sjekke Facebook  hvert 5 minutt. Ingen Snapchatter heller ble sendt, så INGEN visste at jeg trente i kveld, he he he. Etter lange og mettende INNEDAGER nå i jula, bestemte jeg meg for å ta meg en tur i Brekkeløypen etter denne flotte og gode styrkeøkten min.
Det var jo mirakuløst oppholdsvær, og da må en jo benytte sjansen. Men i det jeg var kommet halvveis inn i løypen, kom REGNET!!! JA ikke BARE REGNET, men vinden og.... Så da begynte jeg å LØPE, eller jaffal JOGGE LETT. Jeg like rikke å jogge, eller jeg trodde jeg ikek likte å jogge, men en runde gikk font, mens regnet fant nye og spennende veien inn og ut av kroppen min, på måter jeg ikke har ord for å beskrive.... Jeg ble veldig våt med andre ord, virkelig som å stå i dusjen, vannet var kaldt og , så løpingen ble bare raskere og raskere. HERLIG FØLELSE å sette seg i bilen igjen, og NÅ i BLOGGENDE STUND, kan jeg med glede meddele at jeg ikke har noe vondt eller verk i kroppen som jeg ikke er villig til å leve med.
Vag av kveldsmat ble to grove rundstykker med ost og skinke og noe grønt, en banan og et glass Biola....
Poenget mitt med det er at jeg automatisk har valgt vekk julekaker og annet digg i kjølvannet av denne herlige og litt kalde treningsøkten. Helledussen så flink eg e då..... Det er jo ekstremt viktig at kroppen får den nærliggende den trenger.

Veldig GØY å trene tungt, jeg blir jo så sterk  av det, og jeg liker å være sterk. Dersom LØPESJAUEN min skulle bli kronisk og , kan det jo bli spennende å se utviklingen her.....Håper jeg ikke bli avhengig av regn for å kunne løpe i så fall, det MÅ jo slutte å blåse og regne en eller annen gang?

Hilsen Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar