torsdag 18. juni 2015

Slankepulver og smågodt.....


HEI.

I skapet med det rare i, der er det noe  rart. 
Alle hyllene de inneholder ting som jeg har spart.
Men på nederste hylle, der har jeg ikke brukt vett
 for der har jeg "opp og ned" mat, og ingenting av dette er rett..
Seigemenner, nonstop, smågodt og sjokolade
slankepulver, måltidserstatter, alt dette gjør jo skade....
så hva spiser jeg først, det til høyre eller det til venstre side?
Eller skal jeg bare ta litt tran, og i fristelsene lide?
Og hvordan var det igjen, skal vekten ned eller skal den opp?
Var jeg fornøyd med at målet er nådd, har denne slankingen sagt stopp?
Men skulle jeg begynne å overspise på snop,
skulle jeg velge sukker som min trøst og mitt dop?

Skulle jeg deretter bli så skamfull at jeg bare lever på pulver og lite kalorier,
jeg elsker jo SUNN MAT, jeg er jo på rette stier....
Nei MARIANNE, nå skjerper du deg og lar være å hente fram,
det livet du engang levde der du følte så mye skyld og skam.
Men kanskje det er en trygghet, og litt lurt og av og til minnes livet som "var"
 ikke er slik jeg har det nå, jeg har fremtiden klar?
Jeg ler av meg selv, for jeg er temmelig gal, 
hvis jeg fortsetter å tro, at jeg bare er lykkelig som smal. 
Ja, da er jeg "blondere" enn jeg gir inntrykk av å være
så alt dette snopet skal jeg dele med mine kjære.
Og slankepulveret skal jeg nok klare å fordøye en gang, 
men aldri mer leve med så mye kræsj og pang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar