torsdag 25. juni 2015

VEKTEN OG EG KAN BLI VENNER VI

HEI HEI HEI

Ja no kan eg no bare si at eg er ikkje noe spesielt fornøyd eller stolt av meg sjøl.
For eg har fusket og lusket, og lurt meg sjøl så langt ut å landet at det nesten ikkje er til å snakke om.
Men men , er du med på leken, må du smake steken?

JADA, det er jo lov å kose seg litt, spise usunne ting og slappe litt av med treningen, men HALLOEN... Dette blir for DUMT.

For i dagevis nå har jeg vært: 
- verdens styggeste dame
følt meg ekkel
- trøtt
- sur ?
- kvalm
- full av smerter
- "fyllasyk" mage (ikke grunnet alkohol altså)
- en underlig trang til å jage vekk alle som er glad i meg og bryr seg om meg.

Er dette å kose seg, nyte livet, og å slappe av? NEI, dette er å gå inn for å fullstendig ødelegge livet mitt. Selvskading?
Lurer du på ka eg har gjort?
Eg har spist feil mat, og drukket feil drikke, nedprioritert treningen min, og dermed SMALT det i hele meg.
Og ikkje nok med det, når eg forsiktig og veldig stille gikk på vekten i dag tidlig, har eg pinadø meg lagt på meg ganske mye og, som om overnevnte punkter ikkje var nok. Gratulerer Marianne, no er du på vei oppover igjen, LØKKE TE.

Ka skal eg gjøre no då? GRINE, LE, eller bare fortsette å gi f...... ? Det er jo ferietid for meg no, vil skal jo reisepå tur, og KOOOOOOOOSE oss, det fortjeeeeeeener vi, og da måååååååååååå eg jo kunne unne meg noe goooooooooe greier sant?
Hmmmmmm, men eg bare tenker, hvis eg no skal få lov å koooooooose meg litt i ca 14 dager, då kommer jo eg til å få enda flere kilo å ergre meg over, for eg er sånn, eg ergrer meg over PLUSSKILOENE..... Så derfor har eg så inn i granskauen LYST til å gjøre det eg tenker, ikkje høre på velmenende "snille" ord om at eg fortjener å legge på meg litt til (for det er jo det som skjer).
Eg har lyst å gjøre det er brenner for, fra og med i dette skrivende øyeblikk,, og inn i evigheten. for jeg vet jo kan eg er flink til, eg vet jo ka eg kan, og eg er liksom "dum" nok til å gjennomføre det hvis eg lukker ørene for snille ord, og bare lytter til MEG, og gjøre det EG kan.
Eg har jo for noen få år siden virkelig kjøpt meg denne kunnskapen gjennom Personlig trener og Grete Rode konsulent, og eg har gjort myyyye annet som eg bare må bruke, ingen vits på kjøpe mer hjelp, det er bare å få fingeren ut og slutte å klage, fuske, lure og lyge.... (
Og når KURSET er over ELLER PT timene er ferdig, er eg jo fortsatt alene om problemet uansett, og det de to har sagt til meg, det hører eg faktisk ennå, inne i hodet mitt)
SKAL eg slanke meg no då?
NEI, eg hater SLANKING...

Skal eg trene meg smerterfri og spise meg lettere i kroppen ?
 JA, det må jeg gjøre, for det ELSKER eg.

Streng DISIPLIN og fokus på målet, en god plan som skal ølges til punkt og prikke.... det er jo det som skal til. Men eg skal liksom lytte til og følge ALLE råd som kommer, siler ikkje ut de dårlige rådene en gang... IKKJE noe smart......

Men men, PÅ AN IGJEN, eg gir ALDRI opp.... (har gitt litt opp, men ikkje no mer, no skal eg...)

Litt flaut dette her, at eg som liksom er sååå "flink" har klart å nesten finne tilbake ti den veien eg gikk når eg ble 150 kg, som var for ca 12-14 år siden, det var veldig bra eg snublet på den veien no, for da oppdaget jo eg ka som var i ferd med å skje sant, litt "fyllasyk" og "ihjelslått" kropp var signalet og tegnet eg trengte til å snu, og til å finne tilbake til MIN VEI for å klare å ha et godt liv, sånn som eg liker å leve det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar