mandag 6. februar 2017

En ny og sunn "avhengighet"...

Hei. 
Jeg skal prøve å unngå at dette blir et nytt sånt sjølskryt innlegg. Men jeg må få dette ut i verden. 
Jeg har kjempet noen år mot en uønsket avhengighet til usunn mat, store mengder og snop i alle former. Det var aldri så nøye for meg hva jeg spise av snop, så lenge det var mye sukker og feil rype fett liksom. Godt at den døren er lukket for alltid. 
Ja, så var det denne avhengigheten da. Det har gått opp for meg at jeg har tilegnet meg en ny type avhengighet. Jeg er blitt avhengig av grønnsaker og vann. Må ha det daglig, i store mengder, ellers får jeg mye ubehag i kroppen!! 
Det er jo ingen stor krise dette da. Jeg må bare sørge for å alltid ha det med meg. Ha det tilgjengelig og hvis jeg får mye ubehag huske hva det er kroppen spør etter. Det er noe magisk med disse grønnsakene og dette vannet, wow for en rus. 
Nå er det jo ikke sånn at jeg kun lever på vann og grønnsaker om dagene. Jeg spiser min meny 3 (1900kcal) med stor matglede, og fortviler aldri over at dette er "for mye mat". Som "tørrlagt" overspiser synes jeg menyen er helt perfekt og undersøker til tider om det ikke er litt mer jeg kan få spise før det er nok . I sånne tilfeller er jo grønnsaker perfekt, for der kan JEG ikke klare å spise for mye... trur eg

Ha en fin dag mine venner ❤🌹🥒🥕

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar