fredag 10. februar 2017

Hovedveien min❤

Hei. 
Nå er det på tide med et nytt innlegg her. Har virkelig tenkt mye siste tiden, og no skal det ut i verden. 

Denne "hovedveien " jeg har valgt å gå i min livsstilsendring ligger klar og tydelig foran meg. Roedemetoden vet dåkkar. Det er en vei jeg skal gå resten av mitt liv, og dette har jeg visst i årevis, ja faktisk i ca 13 år eller mer! I 2004 eller 2005 hadde jeg mitt første kurs, på nett. Husker ikke hvem min kursleder het, men husker at når jeg fulgte fastiten, begynte kroppen å slippe kilo, jeg fikk mer energi og følte meg mer vel . Men jeg sporet altfor fort av, hovedveien var liksom plutselig for mye arbeid for meg, og jeg falt tilbake i gamle vaner, en "sidevei" liksom .. sideveien fikk meg til å legge på meg enda mer, og jeg ble den "stygge, triste, mislykkede igjen". 
Mine barn ble født og begynte å vokse opp (skjer no bare det) og lite søvn og mye omsorgsarbeid ble dominansen i årevis. Men no roter eg meg vekk i fortiden igjen, beklager det. 


Hovedveien ja, sammen med Grete Roede og gjengen. Det er jo lettere sammem, men AKK så lett å ønske seg en snarvei, på egenhånd slik at en kanskje komme først i mål.... ? Jeg har erfart at alle sånne "snarveier" bare fører til snubling og avsporing og en er plutselig nesten tilbake der en startet . Då nå skal hovedveien for alltid være min eneste vei!! 
Den er grei ❤🙌. Eg smiler over å kjenne til fasiten, vite veien og kjenne at eg endelig ikke er alene om å ville bli lettere og sunnere og sprekere. Det er ikke flaut lengre å ville ned i vekt , det er kult👍


Sitter i dag å finregner på min meny, mine daglige kalorier, leser i kursbøker og fryder meg over at det er mulig å leve sunt og spise godt samtidig!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar