fredag 20. november 2015

16 UKER UTEN SNOP OG DIGG -tøffeste uken!!

Hei.

Nå har jeg holdt meg snopefri i 16 uker. 
Og dette har vært den absolutt tøffeste uken i hele perioden. 
Jeg har liksom kommet til meg selv stående med hodet nede i skuffer og skap, på leiting etter ett eller annet søtt. Ja, jeg var jo sikker på at det lå en kokesjokolade her et sted?? 
Overlykkelig over å innse at den har ungene sneket seg til å spise opp i det skjulte (men samtidig litt bekymret over at de gjør sånt) . Jeg skjønner at 4 mnd uten snop og "digg" ikke demper søtsuget når det er andre ting i livet som ikke er så greit. 

Og jeg må spørre meg selv, hva er det som ikke føles så greit nå da? For jeg vet jo at jeg er sykemeldt på grunn av ankelen min, venter på å få operasjon av den (har fått dato nå da!!) og jeg har en betennelse i muskulaturen i nakken som er meget plagsom i tillegg. 
STAKKARS MEG?? 
Egentlig ikke, for jeg har ikke vært så snill med meg selv... 
Men smerter og sykemelding gjør noe negativt med meg.... Jeg bli så trist. Jeg blir liksom litt utestengt, eller innestengt, eller begge deler... Og en sykemelding i seg selv, gjør ikke livssituasjonen bedre, det betyr egentlig bare at en ikke skal gå på jobb. Og jeg er ikke utakknemlig, jeg føler meg heldig som bor i et land der en liksom få samme lønnen om en er syk eller frisk. Det er et gode jeg setter stor pris på, ellers vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort. Og jeg vet jo om all elendighet og ondskap som skjer i verden nå for tiden, så jeg har egentlig ingen rett til å klage. 
Men altså, denne uken har min optimistiske og positive holdning til mitt liv blitt satt litt på prøve. Og det er DA jeg ikke har kontroll på mitt såkalte behov for å hive innpå med SNOP!!! Så da har jeg jo lært det, at jeg kanskje ikke er så flink og "avvendt" som jeg hadde trodd og håpet på. En god hjelp for å likevel ikke SPREKKE denne uken, er at jeg har fått såpass tøff behandling på nakken min at jeg har være urimelig kvalm i dagevis. 
Det blir man visst når man er i så dårlig stand som jeg er nå. Så jeg kan jo sende en litt takknemlig tanke til kiropraktoren min då, som sikkert likevel ikke skjønner poenget med å holde seg så langt unna snop. Sikkert mange som ikke skjønner poenget med å holde seg unna slik jeg gjør, men når en har vært så avhengig og "tussete" jeg jeg var etter snop, så måtte noe drastisk skje, jeg tenker av og til at snop var mitt "heroin", selv om jeg vet at disse til avhengighetene ikke på noen måte kan likestilles eller sammenliknes. 
Jeg vet at det i ukene fremover kanskje kan bli like tøft å holde seg unna snop, for jeg er fortsatt i den situasjonen jeg er nå, og vet at julen nærmer seg med alle de fristelser det innebærer. Men jeg har så lyst å klare dette, jeg trenger det. Jeg trenger å oppleve at jeg klare å fullføre det jeg har bestemt meg for,nemlig å ikke spise snop mer, så lenge jeg lever.Og jeg vil leve LENGE,for livet er temmelig DIGG å leve uansett. 
EG KLARTE DET!! 
16 UKER UTEN SNOP OG DIGG
Lørdags-klem fra Marianne




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar