søndag 29. november 2015

Pepperkakehuset, og 17 uker uten snop

 Fortsatt veldig stolt og kry over at jeg har klart å holde meg unna snop og digg så lenge. Men kjenner på at utfordringene vokser nå, det er jo juletid, og det har alltid vært en meget søt tid for meg, i går var 1.søndag i advent, og pepperkakehuset skulle pyntes med nonstop og seigemenn. Dette pleier å bety mye spising av PYNT. Jeg er ikke den som egentlig ønsker å bryte tradisjoner, så pepperkakehuset ble montert, og jeg og ungene gjorde oss klar til å pynte. Det gikk ikke lenge før de begynte å spise på pynten, for det er jo lov i vår familie. Og jeg kjente at jeg ble veldig fristet til å smake jeg og. Jeg måte la eldstemann overta all pyntejobb, og gikk og fant meg noen gulrøtter å knaske på.
Etter å ha spist tre store gulrøtter, støvsuget hele huset og ryddet på kjøkkenet, var pyntingen og huset ferdig. Jeg hadde klart å la være å spise snop, takket være ??? jeg vet ikke.... for jeg har jo fortsatt lyst på dette gode søte, etter 17 uker uten....
Og julen nærmer seg og utfordringene står i kø nå, men jeg har virkelig lyst og behov for å stå imot, være uten snop og digg. Jeg skal finne noe annet og kose meg med i denne søte juletid. For jeg vet at hvis jeg "unner" meg noe som helst av snopet, jeg jeg solgt, da mister jeg kontrollen og havner på "kjøret" igjen, det har skjedd før,
Og jeg takler ikke konsekvensen hvis det skjer, så jeg vet at jeg klarer dette, og det blir en god jul uansett.

Søtlig klem fra Marianne (hahaha)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar