onsdag 8. mars 2017

Uke 10!! Bare glede

Hei og god morgen . 
Med havregrøt, egg, grønnsaker, vann og kaffe i magen, er jeg full av energi og glede. Klar til å ta fatt på en ny dag. Og dette er ingen vanlig dag, i min verden er det egentlig aldri noen "vanlige dager ".... 
i dag er det ny kursstart med Grete Roede!!
Jada, jeg vil ha flere kurs, jeg vil være med i gjengen ennå. Jeg er i mål med min livsstilsendring og om noen måneder har jeg nådd trivselsvekt, og jeg kommer aldri til å "kutte ut" Roedemetoden med alt det den innebærer. På mange måter er Roedemetoden min "livredder". Ikke fordi jeg holdt på å dø, men fordi livet mitt er så uendelig mye bedre nå. Jeg hadde det ikke godt da jeg var på mitt største , jeg hadde det fælt med meg selv hver gang jeg overspiste og spiste helt feil mat med for mye usunt innhold! 

Motgang og utfordringer møter også jeg i hverdagen, men de kommer ikke innenfra lengre , de kommer utenfra og det er annerledes. Kanskje livet er blitt lettere å takle når en har mer tro på seg selv? Når en har innsett at en er verdifull? Kjennes sånn ut. 

Jeg er glad i å trene, og gjør det hver dag i ulik grad. En dag tok jeg de antall kilo jeg ca har gått ned siden maksvekt og gikk å bar de rundt i salen
Jeg ville se hvor lenge jeg klarte å gå å bære på disse kiloene dør jeg følte det var tungt og ville hvile. Det ble ca 3 runder, kanskje ett minutt, så kjente jeg at det begynte å bli veldig vanskelig å gå
Dette fikk meg atter en gang til å innse hvor tungt det har vært å være meg. Jeh gikk selvsagt ikke å bar alle mine overflødige kg i hendene, men symbolikken er klar som dagen for meg. Jeg  skal aldri bli  "hun store tunge" igjen.

Gleder meg til veien videre med Ridemetoden og alt det gode/gøye den har å gi meg. 

Klem fra Marianne  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar