søndag 26. mars 2017

Glansbilde??? Hverdagens valg.

Hei. 
Hver eneste morgen når jeg våkner, kjenner jeg på to valg. Skal dette bli en JA-DAG eller en NEI-DAG. Nå skal jeg forklare... skal prøve i hvert fall... for jeg liker ikke så godt å skrive om denne siden ved meg selv . Ikke fordi jeg skammer meg eller fordi det er stygt, men fordi jeg ikke vil gi dette så mye oppmerksomhet mer. Jeg vil bare leve med det. 
Altså , hver morgen velger jeg meg en JA-DAG. Det er en dag med trening, sunt og balansert kosthold, med positiv tankegang og enkle gleder. Velger jeg en NEI-DAG, inneholder den null trening, usunn og ubalansert kosthold og fullt fokus på alle små og store sorger og smerter livet har gitt meg.! Mitt valg er egentlig enkelt, og dagene er temmelig vonde dersom jeg bommer på mine nye gode rutiner. Jeg har kroniske smerter i noen muskler og ledd, slitasjesmerter som ikke forsvinner osv. Jeg må velge et kosthold som ikke trigger min kroniske betennelse/slitasje på spiserøret og bla bla bla. Heldigvis for meg holder jeg meg frisk og funksjonell med Roedemetoden og en stor porsjon jernvilje. Jeg har fått vekk mesteparten av min uheldige overvekt, og det er godt mulig at dette har gitt meg bedre muligheter til et liv med mindre smerter. Jeg velger å tro det. 
Jeg ønsker ikke fremstå som et "glansbilde". Hvis jeg har klart å gi verden det inntrykket, da har jeg virkelig gjort en god jobb med meg selv. 
Jeg er urolig takknemmlig for at jeg kan kurere mine plager med trening og sunn mat (tilrettelagt etter prøve-og feile metoden) at det ikke er vanskeligere å leve med mine utfordringer enn at jeg føler jeg klarer det med GLANS. 

Så da er jeg kanskje et glansbilde da? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar