søndag 9. juli 2017

Fergetursulten

Hei😃
I går reiste jeg med ferge fram og tilbake for å følge ungene mine som skulle på tur. Før vi kom til fergen hadde vi kjørt en time eller to, og hadde spist en god frokost før vi startet! Alt vel. 
Da jeg kom inn på fergen og opp trappen mot kafedekket slo lukten i mot meg! Pølselukten!! Jeg ble umiddelbart sulten, uten forvarsel! Jeg vil egentlig ikke ha hotdog eller annet, men lukten overbeviste meg mer og mer om at det var nettopp dette jeg måtte ha!! Jeg stod ved vinduet og stirret intenst mot land på andre siden, "Er ikke fergeturen ferdig snart"? 
Jeg synes ALLE spiste noe på fergen !! 
Vel vel, så var vi kommet i land og jeh kunne, sånn litt småsvimmel av sult levere ungene og si hadet til de. Hadde ikke bil med over fjorden, så jeg måtte opp igjen på det "pølsedekket", ingen steder å gjemme meg liksom, for kaldt å stå ute på returen. 
Så, hva gjorde jeg? Hva gjorde flinke, sunne,stae, imponerende og kanskje litt kjedelige Marianne?
Jada, jeg kjøpte mat! Rådyrt selvsagt, men det var påtide med mat, og jeg hadde ikke med noen matpakke. Men jeg ble mett, og pølselukten ble ikke så plagsom lengre... bra jeg ikke tar ferge så ofte, og da hadde jeg blitt gal! Eller er jeg blitt gal? Jeg ser og lukter jo fristelser overalt!!! Jaja, dette gikk jo egentlig bra det.
Her sitter jeg, og er kanskje en sånn litt kjedelig sunn dame som aldri "unner seg noe godt"??
Men tro meg, dette måltidet var overveldende godt, både mens jeg spiste det, og tiden etterpå! 
Neste gang skal jeg huske matpakke! 
Klem fra meg😁

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar