fredag 21. juli 2017

Sommerferie! Hurra!!

Hei. 
Så ble det endelig min tur til å ta sommerferie. Det har vært temmelig tøft å se alle bilder og oppdateringer fra folk som koser seg på strender eller fjelltopper, med god mat og sammen med familie og venner. Jeg unner alle denne gleden, men lengter veldig selv etter å få tilbringe kvalitetstid sammen med mine kjære! Nå ser jeg fram til rolige dager, påfyll av energi og gode opplevelser. 

Men, jeg har noe jeg må passe meg for vet jeg. Jeg må passe meg for all kosematen, feriemodusen må ikke ødelegge alt jeg har oppnådd med tanke på vektreduksjon og kostholdsendring. Jeg vil ikke bruke tre uker på å gi kroppen ekstra kilo jeg etterpå må slite for å få av igjen. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg har jo øvd i årevis på å leve sunt og balansert , jeg kan Roedemetoden ut og inn og må "bare" bruke de verktøy og den kunnskap jeg nå har. Det er rom for å kose seg litt selvom en vil leve sunt og jeg bestemmer og velger selv nå denne "kosen" skal inntas og hva den skal inneholde!! Jeg er flink til dette nå, men tenker litt på hva som kan skje hvis/når "autopiloten min" kobler inn, eller når viljestyrke-muskelen min blir overbelastet... 
I kveld har jeg tent lys. For jeg trenger å roe ned. Og glede meg.
Jeg vet når og hvor mine utfordringer og fristelser vil bli store, og jeg vet at jeg vinner! Jeg er mye bedre enn utfordringene mine! 
Jeg ønsker dere alle en god sommer videre og håper alle har/har hatt en fin ferie slik dere liker det! 
Nå starter min ferie og jeg tenker at det eneste jeg egentlig har "fri" fra er jobben min! Mat, trening, gleder og hvile, ja, det går no sin gang! Eg stresser ikkje med dette mer no, eg har planen klar, målet er satt, og du kan bare glede deg og vente i spenning på å få lese om hvordan denne ferien har vært!! 
Vi "sees" om tre uker! 
Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar