søndag 16. juli 2017

TUR OVER VIDDEN

Hei.
I går gikk jeg en tur over Vidden (fra Ulriken til Fløyen) sammen med min søster. 
Det var litt tåke og vind i starten og temmelig kaldt egentlig, men dette med været er ikke noe vi kan ta for mye hensyn til denne sommeren. Tåken var ikke tett, og vinden truet ikke med å blåse oss ned fra fjellet, og dette med kulde er vi jo vant til. 
Denne årstiden de kaller sommer, er uansett en tid hvor vi bruker ull, fleece, ja samme turklær som om vinteren på en måte.
På tur over Vidden møter og ser vi mange ulike typer mennesker. Nå var det ikke så veldig mange der oppe i går, ingen form for kø-gåing eller lite plass til oss to.
Det som er veldig kjekt, er å treffe på sånne løpere, og i går var det flest menn som ledig og lett sprang over Vidden, som om trollet selv var etter de. Jeg elsker å løpe, men i fjellet er jeg litt mer den forsiktige typen som omhyggelig sette beina ned for  ikke ramle eller tråkke skjeivt, det er så flaut nemlig.  
Men det er inspirerende å se hvordan det går an å bare løpe over stein og myr uten å engang bli skitten. Jeg får litt lyst til å løpe etter de.... men det er en annen sak....
Vi hadde oss en velfortjent lunsjpause da vi hadde gått i noen timer. 

Og nok en gang er jeg stolt over at vi har med oss sunn og næringsrik mat i tursekken. 
 og det gir godt påfyll av enegi når en er sulten og tørst. Siden denne sommeren er såpass kjølig ennå, ble lysten på noe varmt og drikke temmelig stor. 
Og etter en liten ekstrarundt via Blåmanen (jeg trodde det var en liten snarvei, men jeg tror av og til feil) ble det en kopp kaffe på Brushytten og den var sabla god!  
Både min søster og jeg er så fornøyde med turen, for vi kom oss ned fra fjellet før det ble natt, og følte oss verken utslitt eller grinete av trøtthet. Vi innser at vi er i fin fysisk form, og at det gav mersmak å gå en sånn  lang tur. Vi har underveis lagt en del planer og satt oss noen mål for andre turer vi skal gå i løpet av sommeren, og det skal vi uansett vær, vind, menn i løpetights og andre motiverende fjellformasjoner vi bare må se. 
Gleder meg til neste tur :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar