mandag 3. juni 2019

Heks eller eks😌

Hei

Jeg er virkelig inne i en sÃ¥nn tid-til ettertanke-tid for tiden. 

Jeg har tidligere skrevet om at jeg har vunnet over usunn livsstil og usunt selvbilde , og at jeg har vært sÃ¥ flink Ã¥ trene og bla bla.. mye positivt selvsnakk altsÃ¥ og jeg topper det hele med Ã¥ betro verden at jeg endelig utrolig nok har møtt «den store kjærligheten « mot alle odds jeg gav meg selv i den saken. Livet mitt kan muligens se ut som et eventyr, et glansbilde , men jeg skal love deg min kjære leser, at jeg ikke alltid har vært like snill og god som jeg vil være! 

For ca 8 Ã¥r ble jeg skilt, etter et lang forhold som strakte seg over 19 Ã¥r av mitt liv. Jeg fikk altsÃ¥ ved dette bruddet min første EKS i livet. Vi hadde mange gode Ã¥r sammen og fikk 5 vidunderlige barn, men livet skjer og vi gikk hver vÃ¥r vei. Jeg liker best Ã¥ ta vare pÃ¥ de gode minnene og la de mindre gode/vonde ligge, ikke gi de noe næring liksom, men det har ikke alltid vært like lett! Jeg har til tider svitsjet mellom Ã¥ være en HEKS og en EKS! Det er ikke bra Ã¥ være en HEKS, for da blir en temmelig OND til tider.. i hvert fall synes jeg at jeg ble det. Og det er ikke vakkert... i form og negative stikk skriftlig, hinting til barna om at «pappaen ikke er helt god» er ting jeg ønsker jeg hadde latt være, holdt meg for god til, nÃ¥r sorg og bitterhet ble for overveldende . Det mÃ¥ finnes et ord som heter skillsmissesorg, for det er en form for sorg en ikke helt er klar over at en har, eller mÃ¥ bearbeide pÃ¥ lik linje som med alle andre sorger og tap.... nÃ¥r en mister partneren sin i skilsmisse har en ingen grav Ã¥ gÃ¥ til, og ingen hjelp i troen til Ã¥ lyse fred. 

Er det noe som heter «lykkelig skilt»? Jeg tror det krever mye av partene i veien videre i hvert fall. 

Det var i hvert fall det som langsomt gikk opp for meg.... at jeg vil være en god eks. Det Ã¥ være «venner med eksen « er et ganske sÃ¥ raust vennskap , og mange kompromiss mÃ¥ inngÃ¥s og kameler mÃ¥ kanskje svelges til tider. En fÃ¥r nok heller ikke sÃ¥ ofte gode tilbakemeldinger pÃ¥ om er en «god eks « eller ei, men dersom en velger Ã¥ være HEKS, blir det veldig synlig at en ikke er et spesielt godt menneske ! 

Jeg har igjennnm Ã¥renes løp lyttet til mange skjebner der det oppstÃ¥r skillsmisse, gitt trøst nÃ¥r det trengs og mer og mer innsett hvor stor skade slike HEKSEFAKTER gjør for den som blir utsatt for det, og kanskje aller verst, de barna som blir dratt inn i galskapen! Og er det noe her i livet jeg ikke holder ut, sÃ¥ er det at barna mine er triste pga noe jeg sier eller gjør mot deres far!! Da kan jeg bare dra til Bloksberg Ã¥ bli der!! 

Jeg har det best nÃ¥r livet er i balanse, og roen senker seg i kroppen og det er fred rundt meg. Det er mitt ansvar alene Ã¥ se til at det blir sÃ¥nn! 

Det var dages lille betroelse fra meg! Og jeg ønsker av hele mitt hjerte at jeg ikke noensinne må forholde meg til flere EKSER enn en! Den jeg har nå, er helt super😃😃

Hilsen Marianne, som setter fra seg sopelimen for godt og flyr videre på englevingene😂😇

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar