tirsdag 9. desember 2014

FUNKSJONSTRENING -ER JO LITT GØY DET OG??

UT PÅ TUR,??

Det er ikke så gøy å gå lengre. Det gjør veldig vondt.
 Det er ikke så gøy å stå lengre heller, vondt det og. Men det er jo ikke meningen at alt alltid skal være så gøy hele tiden vel....

ER DETTE ET NYTT FURTE OG KLAGEINNLEGG? 

Hvem vet?


Trening er ferskvare, det er nå helt sikkert.
Eg driver no på med en form for trening og har som mål å få foten til å fungere. Kondisjonstrening kalles dette, og det like gøy å drive med som det ser ut som på bildene her. I tillegg har jeg "tørrtrent" på å kjøre bil. Jeg KAN jo kunsten ennå, men IKKE høyrefoten. Den er liksom ikke med på å skifte pedal like fort som det er behov for å skifte. Det er veldig viktig at foten klarer det, for en skal jo kunne bremse når det er behov for det . Så jeg trener litt på det og jeg; å skifte fra gass til bremse, slik som det skal gjøres. 
Det går dårlig foreløpig, så dette gjøres uten at motoren er i gang, bilmotoren altså....
 Det er ganske hardt å innse at jeg ikke har en funksjonsfrisk fot ennå, men det er litt betryggende å vite at de smertene jeg har i foten nå, er på grunn av at foten begynner å fungere bedre.
 Det er gøyere å sykle nå, og jeg koser meg med denne foren for trening, for den gjør ikke vondt. Jeg er blitt oppfordret til å bruke hjelm selv om jeg sykler inne på en spinning sykkel, og jeg er sikker på at den som sa dette til meg, virkelig bryr seg om meg, og savner meg stor i det daglige arbeid.
Trening kan være gøy, trening kan være mindre gøy og jeg gjør min trening så gøy som jeg klarer. Jeg trener alene, så det er ingen som blir flau over å være sammen med meg. Jeg fikk streng og direkte beskjed av en liten og søt 2 åring om å bli voksen og ikke legge så mye rart å nesen, men jeg må jo trene på balansen, og da må jeg bruke de virkemidler jeg har.. he he he...
 Det føles til tider som om hele livet mitt dreier seg om fot og trening.
Så derfor sier jeg til meg selv daglig:
- du er bedre i dag enn i går
-du er så flink å trene
-foten er kjempelekker
-no fortjener du en kopp kaffe og en god pause
- i dag er du bedre, og du er så grei

Jepp, jeg sier mye mer og, men det egner seg ikke på trykk... he he he.

Jeg kan ikke holde det jeg lovet, jeg blir ikke frisk i foten denne julen. Men jeg er sikker på at neste jul er annerledes enn denne, uten at jeg verken er synsk eller forutinntatt. Jeg bare tror det, siden denne julen sannsynligvis blir annerledes enn den som var i fjor.
Det er litt godt å ikke kunne springe rundt  i julepanikk på alle handle-sentre og egentlig, så der fant en en god ting til jeg kan si til meg selv. DU STRESSER IKKE. Det er så godt.



PS! Den Marianne som våknet  i dag tidlig,er ikke så negativ og trist lengre. Hun er mer glad og fornøyd med livet slik det faktisk er, ikke slik det "burde" være. Jeg liker denne Mariannedamen bedre enn hun litt negative og triste, hun som ikke likte seg selv så godt sånn innerst inne. Bra hun fortsatt ligger og sover, hun kan bare sove, trenger ikke våkne nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar