søndag 28. desember 2014

DETTE ER IKKE ET NYTTÅRSFORSETT, MEN EN LIVSSTIL

Jeg kjenner på kroppen at jeg må gjøre noe nå. At jeg må gjennomføre det jeg har bestemt meg for. Jeg må tro på det. og starte på den livsstilen jeg har bestemt meg for å leve. Kroppen min skriker etter dette. Muskelsmerter i skuldre, bekken og NÅ også ankelen er 1.prioritet. Jeg trenger å få kontroll på dette og jeg har sterk tro på mye trening og "riktig" mat som middel og metode. Jeg har lært mye bra av min prøving og feiling, og nå har jeg bestemt meg for å gjennomføre, LEVE UT  det jeg kan om meg selv og hva som funker. 
Jeg kommer til å lukke øyne og ører for andres meninger og sånn, for jeg er nødt til å holde fokus på det jeg selv tror på. Jeg vet nå at enkelte typer mat skaper smerter i kroppen min, og om dette er fysisk eller psykisk relatert, bryr jeg meg lite om, vondt gjør det uansett. Og hvis det er slik at TRO kan flytte FJELL, vet jeg i vert fall jeg hva jeg kommer til å tro sterkt på nå. 

NEI-LISTEN:
- alkohol
- snop i store mengder og for ofte
- brus
- raske karbohydrater, med mye reint hvetemel
- stress i form av tanker om at jeg ikke er "god nok", fin nok eller at noen liker meg (gamle demoner)
- aldri stå over en treningsøkt
- aldri mer trekke meg unna sosial omgang
- ta noen sjanser, våge å være redd


JA-LISTEN:
- le ukontrollert
- trene hardt
- spiste frukt og grønt, kjøtt og fisk
- smile ofte, også når jeg er alene
- leke
- drømme stort
- være modig
- fullføre!!!
ALDRI MER GI OPP!!!!

Jeg har gitt et løfte til meg selv nå. Og jeg bryter aldri et løfte. Min helse er mitt ansvar og min jobb. Jeg starter NÅ.
Klem fra Marianne




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar