lørdag 24. juni 2017

På tide på tenke seg litt om??

Hei. 
Det er lørdag og jeg har vært å handlet mat til familien. Handling av mat kan for meg være litt utfordrende, for butikken er full av farlige fristelser som skriker stygt etter meg! 
Men jeg er sjefen, og jeg har bestemt noe. Jeg skal bare kjøpe inn mat som er bra for meg og min familie ! Det er sunne fristelser vi skal finne når vi "raider " kjøkkenskapene etter noe å spise når hungeren kommer over oss. 
Snop og godteri kjøper barna når de er hos meg, lørdagskosen deres er ikke fjernet. Men i skapene på mitt kjøkken må det være sunn mat, for det blir bare vanskeligere og vanskeligere i dette samfunnet å stå i mot alle usunne fristelser som ligger på lur. 
Jeg verken kan eller bør hindre mine kjære å forsyne seg på avslutninger, sommerfester oa, men jeg blir litt trist over at vi fortsetter med å lære våre håpefulle at sommeravslutning og fest egentlig bare er en vill frådsing i sukker og usunn mat som kroppen kan bli syk av å få for mye av...
Vil vi ha det sånn egentlig? Vi har jo ellers klare meninger og regler om hva som er lov/tillatt/greit og ikke... jeg bare lurer... for jeg er ikke like sikker lengre på at vi egentlig fortjener all denne sukkerkosen... det er blitt for mye av det gode? 
Det er ikke AV og TIL lengre , det er nesten hele tiden...

Ja dette tenker jeg på, i starten av en lørdagskveld ...

Ikke meningen på være en"godteposekose"-gledesdreper... tror eg... 

Søt klem fra Marianne ❤️🍎❤️🍎❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar