onsdag 7. juni 2017

Trene når en kan

Hei.
Vi sier ofte at vi ikke har tid til å trene, eller energi. Eller ork. Eller at vi skal trene i morgen, i helgen eller neste uke. Også jeg kan de unnskyldningene, og jeg tror jeg har funnet opp noen av de selv og.
 I min tid som stor tung dame, ville jeg jo ikke trene så mye, det var til tider trening nok å bare være meg. litt trening ble det likevel, for innerst inne har jeg alltid elsket å trene. Jeg ut at trening gjør livet lettere på så utrolig mange måter, og jeg har etterhvert funnet flere "unnskyldninger" til å få trent litt hver dag. Livet er liksom snudd på hodet? Eller kanskje hodet er kommet på rett plass endelig. 
Noen av de som følger litt med på min trening (jada, jeg må jo av og til oppdatere insta, facebook og snap når jeg trener) sier at jeg er GAL, RÅ og "TRENER LIT FOR MYE"?, noen mener jeg er flink og da... Men, hvorfor egentlig legge meg opp i hva andre mener om min treningsinnsats. Jeg kjenner det ikke betyr særlig mye lengre. Det som betyr noe er at jeg får trent, og ingen i sosiale medier trenger egentlig å vite hvor ofte jeg er svett og andpusten. MEN, det jeg gjerne vil dele og oppfordre DEG som leser dette til, er å trene når DU har tid. Jeg har også et relativt travelt liv, jeg er aktiv, men herdagsaktivitet er IKKE det samme som trening, og jeg vil unne meg den helsegevinsten trening gir hver eneste dag. 
SÅÅÅÅ, finn din måte å få det gjort på. I går løp jeg i lunsjpausen min (spiste litt på forhånd) og klarte å få løpt ca 4 km i grusløypen før mine 30 minutters pause var ferdig. Sliten resten av dagen, langt i fra. Jeg ble mer opplagt og fikk liksom mer energi. Jeg fikk overskudd til en styrke-økt seinere på dagen også, 

Denne morgenen har jeg valg å ta meg en 30 min økt på spinningsykelen hjemme. Blir det tid til mer trening i dag? Hvem vet, det er høyt prioritert i hvert fall. Min luksus dette. Ble du kvalm av treningsskrytet mitt no? Kanskje litt himling med øynene og risting på hodet? Sorry, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med :) .
Jeg ønsker dere alle alt godt og håper at alle som vil klarer å finne tid og anledning til å få trent litt hver dag. Fin din måte og BARE GJØR DET :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar