onsdag 2. august 2017

Halsgropsmykke-lykke

Hei.
Jeg må bare få lov å fortelle noe. I den tiden jeg var "storeMarianne" kunne jeg ikke bruke smykker som skal ligge i halsgropen. ikke "normale" smykker. Det måtte alltid byttes kjede og forlenges dersom jeg fikk en gave av denne sorten. Jeg vet jeg gav litt opp til slutt, ville liksom ikke pynte meg, for jeg ble jo ikke "fin" likevel bestemte jeg meg for. Halsen og nakken min var for diger til normale smykkekjeder, og jeg innså mer og mer at det ikke var "min stil" å være pyntet. Men jeg tror nesten at alle liker å føle seg fin i blant, og et smykke i halsgropen kan bety så mye, symbolsk og sånn. 
I disse feriedager driver jeg litt å pakker/rydder før avreise på ferietur, og da finner jeg jammen meg mye rart i skapene. Jeg fant dette smykket som jeg har på meg på bildet. Jeg tror det er jeg som har kjøpt det til meg selv, en eller annen gang, men det har ikke vært i bruk noe særlig. Men nå skal jeg bruke det daglig, slik at jeg kan for min egen del symbolisere hva som ligger bak meg av arbeid og innsats. Og passe på at ikke denne typen smykker ikke passer min hals lengre. Det er jo nå det viktigste arbeidet starter,  å passe på vekten, passe på at en ikke legger på seg igjen. Jeg skal nok klare det og, og jeg skal ha det fint mens jeg gjør det. 
 Noen seirer er store, helsegevinst betyr mest. Men, det er fantastisk godt å kunne føle seg litt "normal" når det gjelder disse små tingene i livet som egentlig betyr så uendelig mye. 

Sånn, måtte bare dele dette.
 Jeg er så glad i Roedemetoden og det jeg har fått til med å endre livet mitt ved hjelp av den. for meg er det ingen "vei tilbake". 
Livet blir sånn nå. 
Klem fra Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar