onsdag 23. august 2017

Ikke sulten, bare trøtt.

Etter en lang, innholdsrik og meget fysisk/psykisk krevende dag, eller kanskje det er flere sånne dager som ligger bak, hadde jeg en meget sulten opplevelse i kveld . Jeg spiste kveldsmat mens jeg ryddet kjøkkenet og hjalp min datter med engelskleksen, og faktisk så chattet jeg med en venninne innimellom bøying av verb... ingen form for Mindful eating nei!!! Men altså, etterhvert kom kveldsroen, barna var i seng, og jeg kjente på en gnagende sult . Jeg erindret jo at jeg hadde spist, men jeg ville ha mer. Et lite knekkebrød ekstra kan jo ikke skade, så det gikk ned på høykant før jeg visste hva som skjedde. 
Så kom lysten på noe varmt, smeltet og "ostete". Og da tentes varsellampen!! "Jeg er jo ikke sulten , jeg er trøtt!!" Bare å få pusset tenner ( demper sultfølelse ) å komme seg i seng. 
En kan jo ikke spise seg våken, en må sove. 
Den som sover, spiser ikke ! 
God natt😴😴
(Kom meg unna en stor overspisingsfelle, hurra!!!!(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar