søndag 20. august 2017

Markløft 150 kg, det kan fort gå bra?

Hei

I dag, da jeg var å trente styrke på Max Fitness kom jeg på noe som har stått på TRYKK i Se og HØR denne uken. Nemlig at jeg skal / vil klare å løfte 150 kg i markløft for å symbolisere min max-kroppsvekt fra 2002.  
OH NO....
Jeg huske ikke helt hvorfor jeg satt meg dette målet, og lurer litt på hva som foregikk i hodet mitt da jeg betrodde dette målet til en hyggelig journalist fra SE OG HØR. Men altså, i høst var rekorden min 140 kg i markløft og det var vel da jeg tenkte at 150 kg ikke kom til å bli særlig vanskelig.
 Men så skjedde det litt av hvert med denne kroppen, jeg begynte å ta av mange kilo og måtte av andre grunner roe ned de tunge løftene en periode. 
Vekttapet og litt alternativ trening har på mange måter gjort noe med styrken min, litt muskelmasse kan lett tapes når en går ned i vekt. Derfor er det utrolig viktig å trene styrke, spesielt når en vil ned noen kilo. 

Men styrketrening er viktig for alle, uansett.
Litt vondt i hendene
Tilbake til dagens treningsøkt og markløft-øvelsen. Jeg var godt og varm i kroppen, og begynte med ca 60 kg i første runde. Dette gikk fint, og full av selvtillit puttet jeg på 30 kg til. Da jeg skulle løfte disse 90 kg, synes jeg det var veldig tungt. Men jeg puttet på 10 kg til, i den tro at det skulle bli lettere....? Det ble det IKKE, og jeg ble litt i tvil.
 For jeg har så lyst å klare dette. 
Men jeg har ikke lyst å ødelegge helsen min på det. 
Såååååååå da må jeg, som min styrkeløftervenn sier, øve, øve og øve. Og når jeg er ferdig å øve, må jeg øve litt til. Han vet hva han snakker om, for han er råsterk og har øvd i evigheter. 
 Jaja, veien videre blir å bare fortsette å trene. Men jeg er ferdig med overdrive, jeg skal bare drive .... En vakker dag klarer jeg det, for jeg har klart tunge ting før. Nå er jeg ferdig med å se utfordringene, og skal vende meg mot mulighetene dette målet kan gi meg. 
Det er heldigvis ikke satt noen dato for når dette styrkeløftet skal gjennomføres, og jeg bare sier det folkens, jeg trenger mange heiarop og oppmuntringer underveis.
Jeg har flere trenings-mål som jeg ønske rå nå, så jeg kan vel klare dette og...
Tungt alene, lettere sammen 

Klem fra Marianne
PS! Sett deg et mål selv, så kan vi sammen må våre mål?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar