torsdag 18. september 2014

GODT IGANG MED NOE......



 
Jada, då er eg no kommet litt i gang med noe aktivitetsgreier. 

Mest pga det fine høstværet kanskje, for det går jo liksom ikkje an å sitte inne å se på dvd eller det kanongode formiddagstv når solen skinner og gjør at det ikkje e mulig å se tvskjermen likevel...... 
Då måtte eg ha kjøpt meg noen sånne persienner, og eg er jo ikkje i stand  til å shoppe noe særlig for tiden, så då har eg bare med å komme meg ut i solen, den lokker på meg som en hulder i skogen. 
Skogen ja, ikkje særlig lett å gå på krykker der, men eg har no gjort det. har ikkje prøvd meg på fjellet ennå, for krykker og fjell matcher ikkje helt , og foten skal jo bli bedre, ikkje verre..... jaja, så går eg rundt her på Frekahug då, eller i BREKKELØYPEN, der var jeg en en venninne på mandag, og det gikk fint. Hun måtte jo gå vanvittig sakte for å holde følge med meg, men det klarte hun fint... 
Men altså, her på Fekhaug er det jo plustelig mange fine oppoverbakker å bryne seg litt på, eg kan jo leke at det er et sån MOTBAKKELØP , sånn litt for meg sjøl.... KREMT

Og så er det dette med krykker ja, det blir liksom sånn at eg blir ikkje trøtt i BEINA av å gå tur i en time, men i armene..... og det lar seg ikkje kvile ut så raskt, det er liksom så dumt å være trøtt i armene når eg er så avhengig av armene for å få gå.... jada, og skuldrene blir også litt sure av dette gågreiene mine... så da må jeg sykle det av meg, dette SURE som så lett setter seg i kroppen, slik at ikke hele DAMEN BLIR SUR....
Sånn går dagene, go jeg liker det jeg
Men i kveld skal det endelig skje (hvis ikke noe annet skjer), skal jeg på SVØMMING med Anne. Gukko eg gleder meg, både til svømmingen, og til litt ANNEtid.... 

Jeg vet jo at jeg ikke kommer i BEDRE form av denne type aktivitet, men jeg tror at jeg klarer å holde meg litt "gående" liksom, sån at ikke kroppen RÅTNER..... Det er jo ikek uendelig lenge til jeg SKAL gå på begge beina, og da ER DET JO GREIT AT VEIEN TIL EN FRISK OG GOD FOT IKKE ER SÅ LANG.... Jeg har tro på trening og aktivitet, det holder liksom kropp og sjel glad og fornøyd, eller nåkke sånt.....

Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar