torsdag 25. september 2014

Trening i stuen



Då er altså deler av stuen liksom blitt en form for treningsstue. Dette er vel fordi eg ikkje skal ha noen god nok grunn til å ikkje trene skikkelig, sånn som er her og no har lyst å trene. Og så slipper eg å furte over at eg ikkje klarer å få trent nok, eller at eg har glemt å trene. Eg bare må være litt aktiv hver dag, for en dag uten bevegelse, er en dag uten bevegelse, og en dag uten bevegelse er en dårligere dag med beveglese,trening eller ka vi skal kalle dette her eg no driver med. 
Eg tror eg har klart å lære meg å sykle på en god måte som gjør at eg ikkje får så vondt i den ødelagte foten, det er akkurat som om jeg ikke bruker den, selv om jeg bruker den... Dette er ikkje så lett å forklare, men jeg tror at foten forstår det.... Styrketrening gjør eg for å holde musklene aktive, eller ka det no heter.... 
I dag trente eg i ca 45 min på sykkelen, og så styrketrening etterpå... passer på å trene når et av mine grufulle favorittprogrammer er på tv, SUPERSIZE VS SUPERSKINNY... eg trenger liksom å se på dette her,og blir veldig påvirket av det.... tenker avog til at jeg kunne lett ha blitt en sånn supersize dame... for mange år siden, og priser meg lykkelig over at jeg klarte å snu den tendensen... Så dette blir også en motivasjon til å videre velge et sunt liv, ikke overdrive noe av det ekstreme liksom... så hverdag i denne hjemmeperioden har jeg i hvert fall to valg, sykkel -og styrketrening, eller sofa og lese bok... Jeg vet at hvis jeg velger det første, kan jeg også får det andre.... etterpå...  Eg tror stuen min blir seende sånn ut en god stund, for det var mye styr å få alt dette på plass alene, ikke lett å frakte tunge ting når en egentlig alltid skal bruke krykker... lenge leve kreativiteten....

klem fra Marianne




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar