søndag 21. mai 2017

Den gode balansen.

Hei.

Jeg har litt mer på hjertet når det gjelder min store hjertesak, nemlig sunn livsstil-endring med Roedemetoden. Jeg har gjort drastiske endringer i livet mitt, blitt bevisst mine valg og fått nye gode vaner. Jeg har vært meget streng med meg selv, og lenge følte jeg at jeg måtte være perfekt og lykkelig hele tiden for å lykkes. Jeg vet bedre enn det, og livet har lært meg at det å streve med å bli perfekt bare er en trist og lei prosess som ikke fører noe godt med seg. Jeg har gjort mitt ytterste for å lykkes med min livsstil-endring og jeg er personlig godt fornøyd med å ha det slik jeg har det nå. Jeg har ikke lengre noe behov for at en perfekt lørdagskveld er å ha så mange snope-skåler på salongbordet at det nesten knekker, jeg fortjener ikke lengre å ligge på sofaen å se film for å ha det bra. 
Denne lørdagskvelden plantet jeg noen nye blomstre i bedet mitt (tulipanene er jo i ferd med å takke for seg) og så hadde jeg meg en liten joggetur etterpå, sammen med min yngste datter.
 Jeg vet at dette kan høres ut som en litt kjip kveld, men jeg er jo sluttet å bry meg om hva andre tenker om meg og mitt, for sannsynligheten er stor for at ingen egentlig tenker å mye på hva jeg driver med, vi har alle nok med å tenke på oss selv. 
Poenget mitt er at dette ble en mye bedre kveld for meg enn den sånn lørdagskveld jeg først beskrev. Får bare håpe at ikke brunneglen spiser opp mine nye planter, for det har den ikke godt av. 
 
Jeg kjenner i hvert fall på den gode følelsen og at jeg er i ferd med å finne en god balanse i livet. Gleder tar større plass enn sorger, og jeg klarer å plassere mine "laster" der de hører hjemme, nemlig bak meg. Ingen vits å snu seg etter de.

Ha en god uke mine venner. Det skal jeg  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar