søndag 28. mai 2017

Den helgen eg ble 41

Hei og god mandag! 
Nå er det en ny uke, men jeg vil gjerne få fortelle litt om helgen som har vært. 
Jeg fylte 41 år på lørdag , Jippi og Hurra!

Jeg synes at min egen bursdag er litt vanskelig å takle, det er en følsom tid for meg. Så jeg har aldri noen spesielle planer den dagen lengee... 
Før i verden kunne jeg bruke tid på å kose meg med mest mulig snop og snacks, ha store fester med mye alkohol, og bare spise spise spise. Jeg hadde store forventinger  om å bli behandlet som en prinsesse og en drøm om et gavedryss kongen kunne misunne meg. Og kanskje kom kongen på besøk og??
Vel vel, dette var FØR!! Mye har skjedd og jeg er forandret. Et nytt menneske på mange måter. Men bursdag har eg fortsatt, sånn ca en gang i året. Jeg kan ikke drikke alkohol lengre og må også holde meg unna sukker. Er det mulig å feire bursdag da????

Lørdag skinte solen, og fuglene sang. Jeg heiste flagget og laget meg frokost . Alene hjemme og litt klar for å gjøre det jeg liker. 
Min kjære søster ville gjerne bli med meg på ett av mine favoritt-fjell
og dagen etter ble det 4 -fjellstur (en var planlagt) med en god flott venninne og resten av Bergens glade fjellvandrere! 

Jeg fikk også feire både bursdag sammen med Vibeke, mine foreldre (inviterte meg selv på reker etter fjelltur)
Og så hadde jeg og ungene en kakefest søndag ettermiddag, etter 4-fjellstur. Jeg hadde på forhånd laget kake og muffins etter oppskrifter fra Grete Roede, og  disse bakverkene er sunnere alternativer med mindre etter alternative søtningsmidler.
Ungene likte kakefesten og jeg kunne også unne meg litt uten på bli syk! Så jeg kan ikke annet enn å i skrivende stund trekke pusten dypt og smile stort! For en fantastisk helg, og for en herlig måte å starte mitt år som 41 åring! Jeg skal ikke behandles eller være som en prinsesse, jeg skal bare være meg, som kanskje Eric og til er sprø nok til å ta på kjole når jeh er på toppen av et fjell??
Hvem vet hva jeg finner på videre?? Jeh vet ikke, impulser bare kommer og hår de! 
Ha en fik dag folkens. Det skal jeg. 
Klem fra Marianne❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar