mandag 1. mai 2017

Den der "Grete Roede" maten ...

Hei. 
Mine barn har etterhvert skjønt at her i huset serveres det sunn og god mat daglig og at det skjeldent er noe usunn snacks i skuffer og skap på kjøkkenet. Dette var i begynnelsen mest av hensyn til meg selv og min kamp, men det gikk jo gradvis opp for meg at ingen i familien lider av å ha et sunt og balansert kosthold. Men før du tenker at mine barn aldri får lov å spise snop, kan jeg med en gang si at når det er helg får de velge selv hva de vil kose seg med! 
Men altså, ett av mine barn spurte meg litt fortvilet her en dag om det alltid kom til å være sånn at vi bare skulle spise den der "Grete Roede maten "! Ikke at han ikke likte det, men må vi alltid ha det sånn sunt ?? Rett etter serverte jeg gjengen en pizza Grandiosa, de spiste ivrig og det ble fort tomt. Jeg spurte min "Roede-skeptiker" om han likte maten, og han smile fornøyd. Da sa jeg" nå har du egentlig spist Grete-Roede mat"... ham trodde meg ikke.... 

I dag ville ungene ha en god gammel favoritt til middag, pannekaker med kjøttfyll inni. Jeg laget dette til oss alle, men gjorde små sunne "grep" da jeg laget middagen. Fullkornshvetemel, skummet melk i røren og kyllingkjøttdeig i og oppkuttede grønnsaker i kjøttsausen. Jeg vet at jeg her fikk lurt vekk mange kalorier vi ikke trenger, og at denne retten dermed ble sunnere enn tidligere. Jeg var veldig spent på om ungene kom til å like dette, og sa ingenting om hva jeg hadde gjort. 
Og tro meg, alt ble spist opp, bare godlyder mens tygging og svelging ble unnagjort, og masse skryt ble gitt til kokken!! Yes!!!! 
Jeg klarte bare en pannekake , maten blir sånn mektig når den er full av fiber og grønnsaker. Men ungene, de klarte mer, og det var den beste maten min lille Roede-skeptiker hadde smakt å lenge ❤️. 
Det er fullt mulig å få hele familien med på "livsstilsendring " når en bruker Roedemetoden. Kjenner meg godt fornøydcmed meg selv nå. Min mat er helt vanlig og alle liker den og har godt av den!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar