søndag 7. mai 2017

Glem aldri styrketreningen !!

Hei. 
Det å føle at en "må" trene styrke, kan kanskje være en utfordring når en er i en vektprosess. For vi som alltid har hatt stor overvekt vi tenker gjerne at vi er da sterke nok som klarer å bære på oss selv. Men det er en kjent sak at når kiloene forsvinner, står muskelmassen i fare for å forsvinne litt også. Dette er ikke helsemessig bra!! 
Jeg klarte på en eller annen måte å motivere meg selv til å løfte litt vekter. Og i starten var det meget ubehagelig å gå inn på et treningssenter !! Men jeg bare gjorde det. Og angrer ikke. Ja det koster penger å være medlem, men jeg er verdt de pengene! Og det føles helt utrolig bra og litt sånn kult å være sterkere enn før, og å i enkelte øvelser kunne løfte mer enn jeg veier selv. Målet er å kunne løfte min egen Max-vekt i en markløftøvelse. Men så sterk er jeg ikke ennå. 
Til alle dere som venter på treningsmotivasjon for styrke og kondisjon : slutt å vente, bare gjør det! Motivasjonen kommer etterhvert🏃♀️💪❤️
Sportslig klem fra Marianne 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar