fredag 30. mars 2018

Langfredagløpeturen..

Hei igjen.
Dagens løpetur har jeg planlagt lenge, drømt om og gledet meg til. 
Planen var å teste ut om jeg kunne løpe så langt som  den distansen som halvmaraton er (sånn ca)
og så skulle jeg liksom kjenner etter hvordan det er og hva det gjør med meg.
 Jeg burde nok ha tatt noen roligere dager på forhånd før denne løpeturen, men jeg har ikke vært så nøye med det. Så litt tung i beina og trøtt i kroppen var jeg da jeg sto opp i dag tidlig. 
 Og da jeg gjorde meg klar for tur i dag tidlig, hadde jeg så lyst på en litt så gøy tur, med fjelltopper og fint terreng, ikke bare sånn streng og hard tur langs veier og på fortau. 
Det er det nydelige været som skaper denne trangen etter å være på fjellet og i skogen, 
men hvorfor ikke, det er jo lov å jogge på fjellet også. Så slik ble det. Og pga kulde og litt mer snø enn jeg liker,er det fortsatt snø på de lave fjellene rundt her på Frekhaug. 
Og IS, skogene er litt sånn GLASSERT enkelte steder. 
Alltid tid til en selfi :)
Så det ble lite løping/jogging på stiene i dag, jeg hadde ikke brodder eller piggsko, og lite glad i å risikere sånne fall som kan sette en brå stopper for trenings-glede over lengre tid. Så det ble kun løping mellom disse to fjellene, og da på asfalt. Dette ble litt for tøft for mine bein, å både frakte hele meg over fjelltopper og jobbe på asfalt, så jeg måtte roe ned tempoet og gå siste delen av turen. 
Men da fikk jeg øvd opp det å gå veldig raskt, for jeg regner med at jeg under mitt første ekte Halvmaraton om en liten mnd kommer til å vurdere å gå deler av distansen .. 
Jeg er ikke skuffet over at jeg ikke fikk løpt i strekk slik jeg hadde planlagt. 
Trening skal jo ikke bare være gøy, det skal være litt kos også. 
ny energi etter en liten matpause
Jeg er glad jeg hadde med meg en liten pose med nøtteblanding og sånn smart liten løpeflaske med appelsinjus, for da jeg var lengst mulig hjemmefra var jeg både sulten og litt tom for energi. Og da er motivasjonen til å fortsette temmelig vanskelig å finne. 
Gode erfaringer å ta med meg videre i min LØPEDRØM. 
Gleder meg til fortsettelsen.
 God påske videre fra meg til deg. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar